جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 416024
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
حجت الاسلام صفر فلاحی

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: تا کنون ۳۵ هزار نفر در رشته های مختلف قرآنی حرم مطهر شرکت کرده اند و بیش از ۴۰۰ نفر حافظ کل قرآن کریم در این مکان مقدس تربیت شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صفر فلاحی، پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان و برگزار کنندگان آیین های ترتیل خوانی حرم کریمه اهل بیت در ماه مبارک رمضان با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در دفتر معظم له برگزار شد، گفت: حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در کنار جنبه زیارتی، امروزه از مراکز بزرگ برگزار کننده برنامه های فرهنگی و معرفتی است.
وی با بیان این که حرم کریمه اهل بیت در سال های اخیر الگوهای بزرگ فرهنگی را به جهانیان معرفی کرده است، گفت: تا کنون 35 هزار نفر  در برنامه های قرآنی  حرم مطهر شرکت کرده اند و بیش از 400 نفر حافظ کل قرآن کریم در این مکان مقدس تربیت شده اند.
حجت الاسلام فلاحی با اشاره به برنامه های آستان مقدس بانوی کرامت در ماه مبارک رمضان گفت: از مهم ترین برنامه های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان، آیین های ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور اساتید برجسته قرآنی است که به صورت عمومی و ویژه بانوان و ویژه کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
وی افزود: برنامه عمومی ترتیل خوانی قرآن همچون گذشته در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود. برنامه ترتیل خوانی بانوان نیز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر برگزار خواهد شد. برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور قاریان نوجوان نیز همه روزه عصر ها با حضور گسترده دانش آموزان دختر و پسر برگزار می گردد که این مراسم نیز به صورت زنده از صدا و سیما پخش می شود.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام با اشاره به تجلیل از بانوان در آیین ترتیل خوانی حرم مطهر گفت: در این مراسم از مادران و خانواده های شهدا و بانوان نمونه تجلیل صورت می گیرد.
حجت الاسلام  فلاحی ادامه داد: در تمامی این برنامه های قرآنی، پیش از ترتیل خوانی، معارف قرآنی با حضور کارشناسان علوم قرآنی به مخاطبان ارائه می گردد.
وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه هایی درباره شخصیت حضرت آمنه سلام الله علیها، به مناسبت برگزاری کنگره حضرت آمنه در سال جاری از سوی حرم مطهر کریمه اهل بیت گفت: در روز دهم رمضان نیز ویژه برنامه ای درباره شخصیت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در حرم مطهر برگزار می شود.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام در ادامه درباره سنت حسنه توزیع افطاری در حرم کریمه اهل بیت گفت: همچون سال های گذشته آیین توزیع افطاری ساده و غذای گرم در حرم بانوی کرامت برگزار می شود. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، همه روزه 11 هزار افطاری ساده و 3500 غذای گرم در میان زائران حضرت معصومه سلام الله علیها توزیع می گردد.
حجت الاسلام خاطرنشان کرد: این تعداد در نیمه ماه مبارک رمضان، همزمان با سالروز ولادت پر خیر و برکت امام حسن علیه السلام دو برابر می گردد.
خاطرنشان می شود در این دیدار، حجج اسلام والمسلمین حسینی نژاد، مشاور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در امور روحانیون و لطفی نیاسر، رئیس صدا و سیمای قم به ایراد سخن پرداختند.
انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha