پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیعیان پاکستان خواستار کناره‌گیری دولت از ائتلاف با عربستان

حوزه/ در همایش امام مهدی (عج) در پاکستان، علما و روحانیون مجلس وحدت مسلمین از دولت این کشور خواستند رسما از پیوستن به ائتلاف عربستان سعودی کناره گیری نماید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مجلس وحدت مسلمین و شیعیان پاکستان از دولت این کشور خواستند رسما از پیوستن به ائتلاف عربستان سعودی کناره گیری نماید.

علمای شیعه که در همایش «ثبات پاکستان و امام مهدی (عج)» شرکت کرده بودند اعلام کردند چنین تصمیماتی که به امنیت ملی و سیاست‌های آن مرتبط می‌شوند باید در پارلمان گرفته شوند و نواز شریف نخست وزیر پاکستان حق ندارد مانند یک پادشاه دیکتاتور این تصمیمات را اعلام کند.

در این همایش شیعیان پاکستان خواستار اجرای روح حقیقی طرح اقدام ملی شدند.

پرونده‌های ناتمام کشتار شیعیان در پاکستان

از دیگر خواسته‌های عنوان شده در این همایش، انتقال پرونده‌های مربوط به جنایات و کشتار علیه شیعیان به دادگاه نظامی بود. این پرونده‌ها شامل کشتار هولناک عاشورا در کراچی، کشتار اربعین در کراچی، قتل عام غم انگیز مسلمانان شیعه در یعقوب آباد، شکار پور، سهوان شریف، حیات آباد، مدرسه شهید حسینی پیشاور، حسینیه راولپندی و قتل غم انگیز در دره اسماعیل خان، واقعه دردناک یوم علی در لاهور، بمب‌گذاری تظاهرات روز قدس و دیگر گردهمایی‌های شیعه در کویته، حملات به زائران شیعه در بلوچستان و سایر جنایات علیه اهل تشیع پاکستان بودند.

عزاداری برای امامان معصوم حق شیعیان است

شیعیان پاکستان همچنین در این مراسم اعلام کردند که عزاداری، مراسم مذهبی مقدس شیعیان بوده و از حقوق اهل تشیع محسوب می‌شود که در قانون اساسی نیز وجود دارد. آن‌ها طرح نابکار با هدف محدود سازی عزاداری را با پوشش برنامه اقدام ملی محکوم کرده و به دولت درباره این دسیسه‌های جدید هشدار دادند.

علما و روحانیون شیعه در این همایش همچنین خواستار گنجاندن تعالیم دینی امام مهدی (عج) به برنامه درسی موسسات آموزشی و مدارس شدند. از دیگر خواسته‌های علمای اهل تشیع در پاکستان، پایان دادن به سرکوب شیعیان بود. در این همایش همچنین نقض حقوق اساسی بشر، خفقان آزادی بیان و محدود سازی رسانه‌های اجتماعی محکوم شد. شیعیان همچنین اعلام کردند در صورتی که دولت ممنوعیت سازمان‌های تروریستی و تکفیری را به هر اسم و عنوانی بردارد، این مسئله مقاومت و اعتراض اهل تشیع پاکستان را در برخواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha