جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ گردهمایی اساتید تفسیر اعزامی ماه مبارک رمضان/آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که همه باید قدردان نعمت بزرگ انقلاب اسلامی باشیم، گفتند: علما، خطبا و مراجع معظم همواره باید مراقب نفوذ تدریجی دشمن باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی طی سخنانی در گردهمایی اساتید تفسیر اعزامی ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به این که ابتکار اعزام اساتید تفسیر به شهرستان ها و استان ها ، کار بسیار ارزشمندی است، اظهار داشتند: امیدواریم روزی به جای صد نفر چند هزار نفر از قم به نقاط مختلف کشور در زمینه تفسیر قرآن اعزام بشوند به خصوص در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است.

ایشان افزودند: بی شک ما هر چه به قرآن نزدیک تر شویم، مشکلاتمان کمتر می شود و از آن سو هر چه از قرآن ، دورتر شویم مشکلاتمان افزون تر می گردد.

معظم له با بیان این که در ماه ضیافت الهی انواع نعمت های مسرت بخش و باعث پیشرفت و افتخار وجود دارد، گفتند: پیامبر اکرم (ص)در اجرای رسالت الهی خویش با انواع مشکلات و دشمنان مواجه بودند و تهمت های ناروایی شنیدند اما با این حال همچون کوه مقاوم در برابر مشکلات و فشارها و سختی ها ایستاده و به هدایت مردم پرداختند.

ایشان اضافه کردند: در زمان نهضت و انقلاب اسلامی نیز به امام راحل و انقلابیون ما تهمت هایی می زدند برای این که جریان انقلاب و راه امام را تخریب نمایند  اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در برابر این نسبت های ناروا، به تاسی از پیامبر(ص) مثل کوه ایستاد و در نهایت هم موفق شد.

مفسر برجسته قرآن کریم همچنین بیان داشتند: اگر مثل کوه مقابل دشمن بایستیم عاقبتش می شود این که قرآن می فرماید یدخلون فی دین الله افواجا و در زمان پیامبر(ص) هم دیدیم که با صبر و استقامت ایشان فوج فوج مردم به دین مبین اسلام گرویدند.

ایشان گفتند: نکته حایز اهمیت دیگر این که در تفسیرها و تبلیغ ها توجه داشته باشید که نفوذ دشمن گاهی تدریجی است و ما 5 آیه در قرآن کریم داریم که می فرماید از گام های شیطان پیروی نکنید و این نشان می دهد که نفوذ شیطان گام به گام و تدریجی است.

معظم له تصریح کردند: از این رو باید به شدت مراقب بود، گاهی شیطان به انسان در باغ سبز نشان می دهد و حال آن که در نهایت رو به انحراف است و از این رو باید همه خطبا و علما و مراجع مراقب نفوذ تدریجی شیطان باشند و بدانند که دشمن هم نفوذش تدریجی است.

ایشان گفتند: در زمان رضاخان ، خواستند اسلام و تشیع که مانع راهشان است را بردارند ، در همان زمان نیز مرحله به مرحله پیش رفتند به این معنی که اول با طرح تغییر لباس وارد شدند و بعد وارد مرحله کشف حجاب شدند و مراحل دیگر تا آن جا که در این راه در نهایت حمام خون در مسجد گوهرشاد به راه انداختند و بسیاری را شهید و مجروح نمودند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کردند: در زمان فرزندش محمدرضا نیز در ادامه کار رضاخان به سراغ تاریخ رفتند و حقیقتاً اگر امام راحل قیام نکرده بود و جلوی این ها را نگرفته بود ، خطوات شیطانی و گام به گام موفق می شد در این کشور و لذا همه ما باید قدردان نعمت بزرگ انقلاب باشیم.

ایشان ابراز داشتند: امروز هم دشمنان و شیاطین با برنامه های مختلف به دنبال نفوذ تدریجی و انحراف جامعه هستند چه آن که سیاست گام به گام شیطانی ، محور امروز فعالیت های دشمن است؛ البته این برنامه در مسایل حاد نظامی و سیاسی وجود دارد تا مسایل دیگر.

استاد برجسته حوزه های علمیه گفتند: در حال حاضر نیز دشمنان به دنبال جدا کردن و تفرقه در بسیاری از جوامع اسلامی هستند و هدفشان این است که با غربی سازی کشورهای مسلمان را از فرهنگ و دین خود بیگانه کنند

ایشان در خاتمه ابراز امیدواری کردند: در ماه مبارک رمضان، هوشیارتر و موفق تر و محکم تر و مقاوم تر باشیم و در نشر قرآن بکوشیم که بالاترین عبادت همین است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha