شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی امام جمعه تاکستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسلامی گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها به تذکر درباره برخی از امور خلاصه نمی‌شود، بلکه فریضه‌ای است که دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل بوده و برای سالم‌سازی محیط اجتماع بر اشاعه آن تأکید دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین،  حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، در دیدار با دست اندرکاران برنامه های ماه مبارک رمضان در مساجد که در دفتر امام جمعه شهرستان تاکستان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت جذب جوانان به مسجد، گفت: ائمه جماعات و دست اندرکاران برگزاری برنامه های قرآنی مساجد باید با برنامه ریزی، جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کنند، چرا که  تا وقتی که با مسجد ارتباط داشته باشند، در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه خواهند بود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر، افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها به تذکر درباره برخی از امور خلاصه نمی‌شود، بلکه فریضه‌ای است که دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل بوده و برای سالم‌سازی محیط اجتماع  بر اشاعه آن تأکید دارد.

وی ادامه داد: همه فرایض و دستورهای اسلام در پرتو اجرای امر به معروف و نهی از منکر، محقق می‌شود، لذا قیام امام حسین(ع) برای اجرای این دو فریضه الهی بود و امروز رمز سعادت جامعه، رهروی از مکتب این امام بزرگوار است.

حجت الاسلام  والمسلمین اسلامی تصریح کرد: از دیدگاه اسلام، هیچ عملی نمی‌تواند با این فریضه الهی برابری کند؛ بنابراین وظیفه داریم در حکومت جمهوری اسلامی ایران به این دو واجب شرعی عمل کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، علاوه بر اینکه نقش ارزنده‌ای در اجرای احکام و حدود الهی دارد، پشتوانه محکمی برای ریشه‌کنی مفاسد فردی و اجتماعی و استواری نظام الهی است.

امام جمعه شهرستان تاکستان ادامه داد: جامعه‌ای که از معیارهای اصیل دین و ملاک‌های ارزشی فاصله بگیرد، فساد در پیکره آن ریشه دوانده، روابط انسانی و ارتباطات اجتماعی، دچار انحراف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر غفلت شود، دچار عذاب بزرگی می شوند  و در مقابل اگر در راه راستی و عمل به این شعار گام بردارند، خیر و سعادت دنیا و آخرت نصیب‌شان می‌شود..

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگاه رهبری در پایان گفت: شخصی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، باید خود عمل کننده به معروف‌ها و دور از منکرات باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha