پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دانش آموزان

حوزه/ دادگاه عالی کرالا در هند طی حکمی اعلام کرد دانش آموزان مسلمان هندی می‌توانند برای شرکت در امتحانات ورودی علوم پزشکی با حجاب در جلسه حضور یابند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از hindustantimes، در پی شکایت دانش آموزان و والدین مسلمان، دادگاه عالی کرالا در کشور هندوستان روز چهارشنبه طی حکمی اعلام کرد دانش آموزان مسلمان هندی می‌توانند برای شرکت در امتحانات ورودی علوم پزشکی با حجاب در جلسه حضور یابند. این امتحانات توسط «موسسه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همه هندوستان» با نام مخفف ایمز در 28 می امسال برگزار می‌شوند.

با این حال دادگاه همچنین اعلام کرده دانش آموزانی که قصد دارند با حجاب در جلسه امتحان حاضر شوند باید یک ساعت پیش از آغاز امتحان در حوزه امتحانی حضور یابند و در صورت نیاز مراقبان زن در جلسه اجازه دارند دانش آموزان دختر را مورد تفتیش بدنی قرار دهند. این حکم دادگاه در پی مخالفت‌های بعضی اسلام‌هراسان در هند صادر شد که قصد داشتند دانش آموزان دختر محجبه را از شرکت در امتحانات ورودی دانشگاه پزشکی منع کنند.

در همین راستا و پس از اینکه حجاب و روسری از اقلام ممنوعه در دستورالعمل روی کارت ورودی امتحانات ذکر شده بود، عده‌ای از دانش آموزان و والدین در این رابطه اقدام به شکایت کردند و دادگاه در این رابطه تصمیم گیری کرد.

موسسه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همه هندوستان «ایمز»یک انیستیتو برتر پزشکی و یک بیمارستان آموزشی مستقر در دهلی نو، هند می‌باشد. این انیستیو به عنوان معتبرترین و شناخته شده ترین مرکز آموزش عالی در رده علوم پزشکی در کشور هندوستان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha