جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) سنقر با تاکید بر ضرورت تبیین ارزش های دفاع مقدس و ادامه راه شهدا، گفت: نوجوانان و جوانان دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، لذا باید ارزش های آن دوران غرور آفرین و مجاهدت های رزمندگان را برای آنان تبیین و تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید بنی عامریان شب گذشته در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خدای سبحان در سوره آل عمران، آیه ۱۲۶ می فرمایند«وَمَا جَعَلَهُ اللَّهُ إِلَّا بُشْرَى لَكُمْ وَلِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُكُمْ بِهِ وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ / و خدا آن [وعده پيروزى] را جز مژده‏ اى براى شما قرار نداد تا [بدين وسيله شادمان شويد و] دلهاى شما بدان آرامش يابد و پيروزى جز از جانب خداوند تواناى حكيم نيست» یعنی پیروزی تنها از جانب خدای حکیم است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقر ادامه داد: حماسه آزاد سازی خرمشهر با حمله همه جانبه عراق به ایران شهر خرمشهر پس از ۳۵روز مقاومت در چهارم آبان ماه ۵۹به دست عراقی ها افتاد و با حماسه آفرینی رزمندگان اسلام آزاد شد و پرچم ایران اسلامی برفراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.

حجت الاسلام بنی عامریان خاطرنشان کرد: جمله معروف امام که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، بیانگر جلوه های نصرت الهی و از مهم ترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است.

مدیر مدرسه علمیه  امام خمینی (ره) سنقر افزود: عملیات بیت المقدس در۱۰ اردیبهشت سال ۶۱ آغاز شد و در چهار مرحله عملیات نهایتا در سوم خرداد همان سال، به آزاد سازی خرمشهر انجامید و خسارات بسیار زیادی به دشمن وارد شده است و بیش از 20 هزار بعثی متجاور به اسارت گرفته شدند. در این عملیات همچنین رزمندگان اسلام در موضع قدرت قرار گرفتند .

وی در پایان با تاکید بر ضرورت تبیین ارزش های دفاع مقدس وادامه راه شهدا، گفت: نوجوانان و جوانان دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، لذا باید ارزش های آن دوران غرور آفرین و مجاهدت های رزمندگان را برای آنان تبیین و تشریح کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha