جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم- ۳

حوزه/ به مناسبت ایام رحلت امام خمینی(ره) غرفه یاد امام و یاران با هدف ارائه تصویر و نمایی از حسینه جماران و ساده زیستی و معنویت امام راحل در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، برای نخستین بار است که بخش «یادمان امام و یاران» به نمایشگاه قرآن همزمان با ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آمده و به این بهانه به گفت و گو با محمد هاشم صاحب، مسئول غرفه یادمان امام و یاران نشسته ایم.

مسئول غرفه یادمان امام و یاران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، اظهار داشت: برپایی این غرفه را کار مشترکی از ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌کند؛  طرحی که قرار است یاد امام را در دل‌های قرآنیان و مؤمنان تداعی کند. در این مسیر «جماران» نمادی کامل از ساده‌زیستی و معنویت امام خمینی (ره) است.

محمد هاشم مصاحب افزود: در این غرفه از همان نمادها و نشانه‌های جماران استفاده کردیم و در اطراف غرفه نیز کوچه‌ پس‌ کوچه‌های منتهی به جماران را طراحی کردیم که حال و هوای این فضا برای بازدیدکنندگان تداعی شود.

وی ادامه داد: در این غرفه سیر مبارزات حضرت امام (ره) نیز تحت عنوان تصویر آفتاب به نمایش کشیده شده است.

مصاحب بیان داشت: در این مجموعه از گلیم‌های حسینیه جماران استفاده شده و همچنین محل جلوس حضرت امام در حسینیه طراحی گردیده است؛ به همین دلیل مردم، مشتاق حضور در این بخش هستند و واکنش‌‌های جالبی را از بازدیدکنندگان مشاهده کرده‌ایم.

وی گفت: در کنار فضای موسوم به حسینیه جماران، سه غرفه دیگر نیز در این بخش طراحی شده؛ غرفه‌هایی که سه تن از یاران شاخص و انقلابی و قرآنی امام(ره) می‌پردازد.

مسئول غرفه یادمان امام و یاران خاطرنشان ساخت: قطعاً اولین یار و همراه امام که جزو فعالان و مفسران قرآن نیز محسوب می‌شد، حاج مصطفی خمینی بود که از همان لحظات اولیه نهضت امام، با ایشان بود؛ این همراهی ورای ارتباط فرزند و پدری بود و حاج مصطفی همچون سربازی در رکاب بنیانگذار کبیر انقلاب بوده است.

مسئول غرفه یادمان امام و یاران در مورد این غرفه می‌گوید: با توجه به فرا رسیدن چهلمین سالگرد شهادت حاج مصطفی خمینی، غرفه ای را به معرفی ایشان و آثارشان در نظر گرفته‌ایم؛ حاج مصطفی در دوران حضورشان در نجف مجموعه تفسیری را به یادگار گذاشتند که با جمع‌آوری تقریراتشان ۵ جلد گردآوری و به زبان عربی منتشر شد که بعدها به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha