پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، استکبارستیزی و رسیدگی جدی به وضع محرومان را از جمله تاکیدات و شاخصه های کلیدی خط امام (ره) عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین  حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: بدون تردید یکی از شاخص های اصلی خط نورانی امام (ره) رسیدگی به وضع محرومان است هر چند که در این باره عده ای معتقدند که ما باید کمک نقدی به محرومان و ضعفا داشته باشیم و در مقابل برخی نیز می گویند ما باید این ها را توانمند کنیم که بتوانند خودشان به تولید درآمد بپردازند که خوشبختانه این رویکرد دوم امروز در کمیته امداد به خوبی دنبال می شود و ثمرات خوبی هم به دنبال داشته است.

وی افزود: در واقع در سیاست های اقتصادی و رویکردهای فرهنگی و اجتماعی گاه اختلاف سلیقه داریم اما نسبت به رسیدن به آن اهداف و ارزش هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند نباید اختلاف و تردیدی وجود داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین با بیان این که یکی دیگر از شاخصه های کلید خط امام (ره) که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز بارها مورد توجه قرار گرفته، بحث استکبار ستیزی است، گفت: امام خمینی (ره) با تمام وجود و بدون واهمه در برابر قدرت های استکباری و در راس آن ها آمریکای جهان خوار می ایستاد و در این باره به هدایت و روشنگری مردم می پرداخت.

وی افزود: قاطعیت امام (ره) در این خصوص باید همواره الگوی همه مسئولان کشور و کارگزاران نظام اسلامی باشد و از این اصل به عنوان یکی از شاخصه های کلیدی خط امام(ره) غفلت نشود.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این که حیات سیاسی و اقتصادی مسلمین نباید تحت الشعاع قدرت های استکباری و در راس آن ها آمریکا قرار گیرد و به همین خاطر بود که امام(ره) می فرمود دوام و حیات ما بر مساله استکبارستیزی است، اما ممکن است در داخل بحث بر سر این باشد که چگونه باید با استکبار مبارزه کرد تا به نتیجه لازم رسید که این جا اختلاف سلایق پیش می آید، اما در کلیت موضوع همه متحد هستیم که باید استکبارستیزی را در اولویت قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha