جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طیب حسینی روابط عمومی حوزه

حوزه/ با گذشت هفت روز از برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بخش حوزوی محل تردد رسانه های متعدد بوده و رئیس بخش حوزوی میهمان شبکه های مختلف صدا و سیما همچنین خبرگزاری های حاضر در نمایشگاه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، امسال بخش حوزوی دوازدهمین سال حضور خود را در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با قریب به 40 موسسه و نهاد حوزوی پرافتخار تجربه می کند.

مدیر بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در دیدارها و گفت وگوهای رسانه ای خود خواستار راه اندازی جشنواره قرآنی همچون جشنواره فیلم فجر شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن طیب حسینی در گفت وگو با رسانه های دیداری و شنیداری مستقر در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در پاسخ به پرسش ایکنا مبنی بر اینکه اغلب مسئولین برگزاری نمایشگاه و نیز مردم گلایه‌مندند از اینکه بسیاری از غرفه‌ها، آثار جدیدی برای ارائه ندارند و محصولات اغلب تکراری است، ارزیابی شما از بخش حوزوی در این زمینه چیست و چه تمهیداتی برای این بخش از لحاظ کمی و کیفی در نظر گرفته شده است؟ تصریح کرد: یکی از سوالات ما هم در نمایشگاه قرآن همین است که چگونه می‌شود نمایشگاهی با رویکردی قرآنی، در کشوری قرآنی به عنوان یک رویداد بزرگ قرآنی اتفاق بیفتد، اما ماحصل تلاش جامعه قرآنی در آن نمایش داده نمی‌شود و این تداعی را ایجاد می‌کند که اثر قرآنی جدیدی وجود ندارد، در حالی که اگر خوب رصد شود، اثر قرآنی فاخر وجود دارد.

رئیس شورای روابط عمومی های مراکز حوزوی افزود: گمان می‌کنم برخی نواقصی که در دبیرخانه دائمی این نمایشگاه است، از این جهت که نمی‌توانند محصولات قرآنی را رصد و حمایت کنند و آن اثر یا محصول به نمایشگاه قرآن برسد، این اتفاق را منجر می‌شود. همچون واقعه‌ای که ایام دهه فجر برای فیلم‌ها و رویدادهای سینمایی اتفاق می‌افتد، حمایت‌هایی که می‌شود و فیلم‌ها به جشنواره فیلم فجر می‌رسد، اگر همین اتفاق برای محصولات قرآنی و موسسات قرآنی که تولیدکننده این محصولات فاخر هستند بیفتد، طبیعی است آثار فراوانی در این رویداد حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: در بخش حوزوی نیز هر ساله آثار محتوایی و پژوهشی که تولید سالانه دارد عرضه می‌شود که اغلب محتوای دروس، حوزه قرآن، عترت و روایات است، سال گذشته قریب به ۱۰۰ اثر قرآنی را به جامعه قرآنی معرفی کردیم و امسال نیز ۱۶۰ اثر جدید را به جامعه قرآنی معرفی خواهیم کرد. در این بخش هر سال با یک محصول جدید در قالب‌های مکتوب، منشور، نرم افزاری، سایت‌های مختلف در نمایشگاه حضور پیدا کردیم، اما با توجه به اینکه عمده این آثار، پژوهشی و مطالعاتی و کاری علمی است، مخاطب خاص خود را دارد و شاید از این باب کمتر مورد توجه عموم بینندگان و مخاطبان نمایشگاه قرار گیرد، اما از این منظر که تولید محصول جدید قرآنی رخ داده، بحمدالله حوزه در این زمینه موفق عمل کرده و همه ساله با آثار بیشتری که جدید و به‌روز نیز هستند، نسبت به سال پیش در نمایشگاه حضور دارد.

مسئول روابط عمومی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه نمایشگاه قرآن امسال جزء پر رونق‌ترین سال‌های برپایی نمایشگاه است، اظهار داشت: با توجه به تجربه ۱۵ ساله حضورم در نمایشگاه قرآن، نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته مخاطب بیشتری دارد، گرچه مردم با وجود بُعد مسافت، با زحمت خودشان را به اینجا می‌رسانند، اما با این حال استقبال خوب است و امسال جزء سال‌های پر رونق نمایشگاه قرآن است.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha