پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن

حوزه/ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و پنجمین اقدام به جمع‌آوری اطلاعات فعالان و مؤسسات قرآنی در قالب سامانه جامع قرآنی می‌نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، یکی از غرفه‌های وابسته به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی را به نام سامانه جامع قرآنی پیگیری می‌کند، وظیفه گزارش‌گیری از فعالیت‌های قرآنی کشور به عهده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در راستای این کار یعنی گزارش‌گیری و جمع آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات قرآنیانیان کشور، ضرورت ایجاد سامانه جامع قرآنی احساس شده است که کلیه اطلاعات فعالان قرآنی به عنوان اشخاص حقیقی و مؤسسات قرآنی به عنوان اشخاص حقوقی شناسایی شوند، علاوه بر این محصولات، نرم‌افزارهای قرآنی، وب سایت‌ها و .... در قالب یک بانک اطلاعاتی در حال جمع‌آوری هستند.

در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن این اطلاعات از قرآنیان ثبت می‌شود و از محاسن این اقدام نیز می‌توان به آگاهی مسئولان از وضعیت کمی و کیفی فعالان قرآنی کشور یاد کرد. همچنین برای سیاست گذاری‌های آینده این کار صورت می‌گیرد و قرار است مقدمه‌ای برای سامانه‌های بعدی باشد که می‌تواند زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گیرد.

سامانه فعلی سامانه بانک‌های اطلاعاتی قرآنی است و در واقع فاز اول سامانه جامع قرآنی است؛ یعنی جمع‌آوری اطلاعات قرآنیان و موسسات قرآنی مردم نهاد کشور در این سامانه و بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن صورت می‌پذیرد و می‌توان گفت استارت جمع‌آوری اطلاعات قرآنیان در این نمایشگاه زده شده است.

این گزارش می افزاید: پس از ثبت نامی که در نمایشگاه انجام می‌شود، قرار است یک فراخوان عمومی داده شود تا تمامی فعالان قرآنی اطلاعاتشان را در سامانه مشخص، ثبت نمایند تا این بانک اطلاعات کامل شود، همچنین افرادی که در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند نیز در فراخوان عمومی باید اسکن مدارک خودشان اعم از گواهی‌های آموزشی و ... را ارسال کنند.

پس از ثبت اطلاعات و ارزیابی که صورت می‌پذیرد، در نهایت کارت عضویت صادر می‌شود و قرار است که تسهیلاتی در آینده برای این افراد در نظر گرفته شود و نهادهای قرآنی با این افراد با سهولت بیشتری بتوانند تعامل کنند.

همچنین از جمله تسهیلات ارائه شده در این زمینه می‌توان به تسهیلاتی که به موسسات تعلق گرفته اشاره کرد، به این معنا که مبلغی که قرار بوده به عنوان بن در اختیار آنها قرار گیرد، منوط به نام آنها در این سامانه شده است.

انتهای پیام 313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha