جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حادثه تروریستی در تهران

حوزه/ در دو حادثه تروریستی افراد مسلح در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی ۱۲ نفر شهید و ۴۲ نفر هم مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شنیده ها حاکی است که دقایقی قبل فرد یا افراد مسلحی در صحن غربی محوطه بیرونی حرم مطهر امام خمینی(س) اقدام به تیراندازی کرده و تاکنون بر اساس اخبار رسیده آمار مجروحان ۴ نفر  و یک نفر نیز به شهادت رسیده است

یک منبع آگاه در حرم مطهر امام (ره ) اعلام کرد: تروریست ها از درب غربی وارد حرم شدند و بر اثر این درگیری یکی از تروریست های انتحاری خود را منفجر کرد. یکی از مهاجمان نیز به دست نیروهای انتظامی کشته و یک زن مهاجم هم که زخمی شده بود، بازداشت شد.

این منبع آگاه اعلام کرد: تاکنون 4 نفر از زائران زخمی شده اند و یکی از نیروهای خدماتی حرم مطهر هم به شهادت رسیده است.

با خروج آخرین مهاجم از حرم مطهر و وارد شدن او به بلوار علامه، درگیری به بیرون حرم مطهر کشیده شده و نیروهای امنیتی در تعقیب مهاجم تروریست هستند.

خبرهای رسیده حاکی است ماموران در حال خنثی سازی جلیقه انفجاری فرد انتحاری هستند

رحمانی فضلی، وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران، گفت: موضوع تیراندازی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) را بررسی می‌کنیم.

وزیر کشور همچنین از تشکیل جلسه فوق العاده امنیتی در تهران برای رسیدگی به حادثه حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) داد.

پایان درگیری در حرم امام(ره) و بازگشت آرامش

براساس اطلاعات دریافتی، درگیری در حرم مطهر امام (ره) پایان یافت و هم اکنون آرامش و امنیت کامل در محل برقرار است و نماز جاعت ظهر و عصر نیز در حرم اقامه شد.

۳ مجروح و یک شهید

محمدعلی انصاری، سرپرست حرم مطهر امام خمینی(س) درباره جزئیات حادثه تروریستی امروز به پایگاه جماران گفت: ساعت 10:40 دقیقه دو تروریست از ناحیه غربی حرم قصد ورود به حرم را داشتند.

وی ادامه داد: هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی هدف می کنند.

انصاری با اشاره به این که تروریست ها تعداد زیادی نارنجک و مواد منفجره با خود به همراه داشتند، افزود: در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر می شود.

وی اضافه کرد: تروریست دوم فرار می کند که او نیز با تیراندازی  ماموران به هلاکت می رسد  و ماموران موفق می شوند، جلیقه انفجاری او را خنثی کنند.

انصاری یادآور شد: حادثه حرم مطهر امام(ره) سه مجروح (عوامل انتظامی حرم)، یک شهید (مامور فضای سبز) داشت.

حمله افراد مسلح به مجلس

چهار فرد ناشناس که حامل سلاح کلاشینکف و کلت بودند، پیش از ظهر امروز با ورود به راهروی مجلس، با نیروهای حفاظت مجلس درگیر شدند و به سمت آنان شلیک کردند و خود را به دفتر نمایندگان استان تهران واقع در طبقه هفتم مجلس رساندند.

گفته می شود آنها تلاش داشتند خود را به صحن مجلس برسانند اما موفق به این کار نشدند.

بلافاصله بعد از این حادثه از خروج نمایندگان از صحن مجلس نیز جلوگیری شد و درهای ورودی و خروجی مجلس بسته شد و جلسه علنی مجلس ادامه یافت.

ریاست جلسه علنی امروز به دلیل حضور نداشتن علی لاریجانی برعهده مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس بود که لاریجانی ساعت 11:50 در جلسه علنی حضور یافت و ریاست مجلس را برعهده گرفت.

در پی حادثه تیراندازی در مجلس شورای اسلامی هم اکنون تدابیر امنیتی در اطراف مجلس وجود دارد و مامورین پلیس راهور خیابان ضلع جنوبی مجلس (علامه شریف رضی) مسدود کرده اند و ازتردد هرگونه وسیله نقلیه جلوگیری می کنند.

یکی از ضاربان حادثه تیراندازی مجلس دستگیر شد

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با ایسنا، از دستگیری یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی خبر داد و گفت:  در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است.

حضور دادستان تهران در محل حادثه تیراندازی در مجلس

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه یکی از معاونان خود در محل حادثه تیراندازی در مجلس حضور یافت.

وزیر بهداشت نیز از مجروحان تیراندازی صبح امروز در مجلس عیادت کرد.

یکی از نماینده مردم تهران در مجلس نیز از گروگان‌گیری در این حادثه خبر داد و تاکید کرد که آماری که درباره تعداد گروگان‌ها و شهدای این حادثه منتشر می شود، غیر رسمی است.

اخبار ضد و نقیض مورد تایید نیست

مهدی کیایی، مدیر کل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی هرگونه اخبار ضد و نقیضی که رسانه های مختلف درباره حوادث تیراندازی امروز در مجلس منتشر می‌شود را مورد تایید ندانست.

وی به ایسنا گفت: تدابیر امنیتی در مجلس حاکم و همه چیز تحت کنترل است و هیچ کدام از اخبار ضد و نقیضی که رسانه های مختلف درباره این حادثه منتشر می‌کنند، مورد تایید نیست و اخبار رسمی متعاقبا اعلام خواهد شد.

صدای انفجاری از ساختمان مجلس شنیده شد

براساس گزارش فارس، پس از شهادت دو محافظ مجلس، دو نفر از کارمندان دفتر نمایندگان نیز به شهادت رسیدند و تاکنون آمار شهدا به ۴ نفر رسیده و  10 نفر زخمی شدند. همچنین لحظاتی پیش صدای انفجاری از ساختمان مجلس شنیده شد که گفته می‌شود یکی از عاملان انتحاری خود را منفجر کرده است

سردار سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه برای بررسی این حادثه تروریستی، در مجلس حاضر شد و  در بدو ورود گفت: اوضاع تحت کنترل است و افراد می‌توانند با آرامش از مجلس خارج شوند.

تروریست‌ها به دنبال مسئله‌سازی هستند

علی لاریجانی در پایان جلسه علنی امروز مجلس (17 خرداد) با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در مجلس، گفت: امروز چند نفر از تروریست‌های بزدل به ساختمانی در مجلس نفوذ کردند که با آنها برخورد جدی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:‌ پس از وقوع این حادثه، نمایندگان با آرامش کار خود را ادامه دادند و از نمایندگان بابت این رفتار، آن ها کمال تشکر را دارم.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام یک مسئله جزئی است، اما نشان می‌دهد تروریست‌ها به دنبال مسئله‌سازی هستند. به ویژه در ایران که یک قطب فعال و مؤثر در مبارزه با تروریست‌ است و آنها در صددند تا خدشه وارد کنند و قطعا نیروهای امنیتی با آنها برخورد جدی خواهد داشت.

پایان عملیات تروریستی

برپایه این گزارش، عملیات تروریستی با ورود نیروهای ویژه سپاه و هلاکت عوامل تروریستی لحظاتی پیش به پایان رسید و 4 فرد مسلح تروریستی نیز به هلاکت رسیدند.

در حال حاضر ماموران امنیتی مجلس در حال پاکسازی کامل و چک و خنثی ساختمان پارلمان هستند..

طبق آمار وزارت کشور در حوادث تروریستی صبح امروز تهران جمعاً 12 نفر به شهادت رسیدند که 11 نفر در مجلس و یک نفر در حرم مطهر امام خمینی(ره) بود و 42 نفر مجروح شدند.

 

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha