جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دفتر تبلیغات نمایشگاه قرآن

حوزه/ معاون کمیته هنری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ارائه ۳۴۰ اثر برگزیده در ۱۴ رشته هنری در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، علی تَن در گفت وگو با خبرنگاران حاضر در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهارداشت: ما امسال در 14 رشته مختلف آثار هنرمندان را جمع‌آوری کرده‌ایم که تا به امروز 340اثر برگزیده در این بخش برای تماشا عموم به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: آثار ارسالی در این دوره در رشته‌های مختلفی چون: خوشنویسی، نقاشی، خطاطی، عکاسی، کاریکاتور، نگارگری، گل و مرغ، تهذیب، حوزه صنایع دستی، میناکاری، معرق‌کاری (فیروزه)، سوخته‌کاری، آثار حجمی، مجسمه و... است.

معاون کمیته هنری نمایشگاه قرآن تاکید کرد: در بخش هنری هرشب کارگاه‌های عملی و ورکشاپ را داریم که در قالب رشته‌های چون خوشنویسی، منبت، تذهیب، نگارگری، گچ‌بری و... می‌باشند، به طور کلی تا پایان نمایشگاه قرآن ما در حدود 120 کارگاه را در این دوره برپا خواهیم داشت که خداروشکر تا به امروز هم مرود استقبال عموم قرار گرفته است.

تن یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه در حدود 70المان شهری آماده‌ کرده‌ایم که در نمایشگاه قرآن و سایر مکان‌ها نصب است که برخی از آنها پس از نمایشگاه نیز در جای خود ثابت خواهند ماند.

وی در راستای فعالیت این کمیته در بخش نمایش افزود: کارهای ویژه در بخش نمایش امسال انجام شده است، تئاتر خیابانی یکی از بخش‌هایی است که در آن گروه‌های مختلفی حضور دارند، از سوی دیگر مردان نقره‌ای(سیلورمن) را به عنوان دیگر سبک تئاتری با نمایش مفاهیم قرآنی داریم.

معاون کمیته هنری نمایشگاه قرآن بیان کرد: در بخش فیلم نیز در دو قسمت مصلی فیلم‌های کوتاه مستند و انیمیشن چند دقیقه‌ای را به نمایش می‌گذاریم، در بخش دیگر نیز فیلم‌های داستانی بلند برای عموم مردم پخش می‌شود.

وی در مورد شعار امسال نمایشگاه و ارتباط آن با آثار ارسالی تصریح کرد: از سال گذشته تا به امروز در تلاش بودیم تا در جهت فهم قرآنی آثار زیادی را خلق کنیم، از این رو آثارهای زیادی در بخش تجسمی، گرافیکی و نقاشی را داریم، همچنین موضوعات سبک زندگی و فهم قرآنی و دشمن‌شناسی را در کمیته هنری همواره مورد توجه قرار داده‌ایم و در صددیم که از طریق کاریکاتور موضوعات مختلف سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نمایش بگذاریم.

معاون کمیته هنری نمایشگاه قرآن ادامه داد: ما در کاریکاتورهای خود موضوعات غزه، ترور، داعش و کشورهایی همچون عربستان را داریم که گاوهای شیرده‌ای برای کشورهای استعمارگر به شمار می‌روند.

وی اظهار داشت: یکی دگر از بخش‌های امسال کمیته هنری موضوع آیات شیطانی است که در آن به سلمان رشدی و کشیک دانمارکی که قرآن را آتش زد پرداخته شده است، در بخش نقاشی هم موضوع دشمن‌شناسی مدنظر قرار گرفته است.

تن در رابطه با میهمانان این کمیته نیز افزود: در این دوره از هنرمندانی چون داریوش ارجمند، استاد رسولی، خلج، امین‌خانی، طاهری، صادق‌نیا و... دعوت به عمل آمده است، همچنین سعی شده از هنرمندان درعرصه‌های مختلف دعوت کنیم و نشست‌های صمیمی با آن‌ها برگزار کنیم.

انتهای پیام  313/1۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha