پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حشمتی، حوزه را مسئول تولید محتوای قرآنی دانست و گفت: بخش حوزوی چشم و چراغ نمایشگاه قرآن است و باید از این ظرفیت های ارزشمند بهترین بهره برداری صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی رضا حشمتی در حاشیه بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، اظهارداشت: اهمیت و ضرورت حضور مراکز حوزوی در این نمایشگاه دارای اهمیت زیادی است و  شرایط خوبی برای حضور این بخش فراهم شده است آن چه در سیاست گذاری و برنامه ریزی آن دارای اهمیت است بخش محتوا می باشد.

وی خاطرنشان کرد: بخش های اجرایی کار را همواره به صورت مشخص بر عهده دارند و دغدغه ای از این بخش وجود دارد، آن چه دغدغه اصلی ما می باشد بخش محتوایی است و مهم ترین نکته ای که می تواند این دغدغه جامعه قرآنی را پاسخگو باشد، در بخش حوزوی است، تولیداتی که انتظار می رود در بخش حوزوی برای مردم ارائه شود اهمیت به سزایی دارد، ما در تلاشیم همه ظرفیت های فعال در حوزه را در نمایشگاه قرآن در معرض نمایش قرار دهیم.

رئیس نمایشگاه بین المللی قرآن تصریح کرد: طبیعتا موسسات، نهادها، دستگاه ها که وابسته به حوزه می باشند و در زمینه قرآن کار می کنند باید حضور گسترده ای داشته باشند، البته همه بخش ها را نمی توان در بخش حوزه بیاورند اما همه انتظارها در این است که در نمایشگاه قرآن بار سنگین تولید محتوا که بر عهده فضلا، دانشمندان و بزرگان حوزوی باشد و به یک شکلی در معرض دید مردم قرار بگیرد.

دبیر نمایشگاه قرآن کریم گفت: این ماموریت مهم که فقط در حوزه اختیارات حوزه مقدسه قم می باشد به خوبی در سالهای گذشته در آن اندازه ای که ظرفیت های لازم را ایجاد کرده ایم ارائه شده است، اما انتظارات بیش از این است و بر آنیم در هر زمینه ای که در حوزه محتوایی قدم می گذاریم مخاطب ما و آن کس که ما را هدایت می کند، حوزه باشد.

وی عنوان کرد: طبیعتا در حوزه، اقدامات، تولیدات و پژوهش های زیادی صورت گرفته که بخشی از ان را در نمایشگاه قرار می دهند تلاش می کنیم در سالهای آینده این ظرفیت گسترش یابد و حوزه بخش اصلی برای همه مخاطبین نمایشگاه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حشمتی در مورد بخش مشاوره در نمایشگاه قرآن یادآور شد: یکی از غرفه های پرمخاطب و اساسی بخش حوزوی که مستقیم با مردم مرتبط است، بخش مشاوره و پاسخگویی به سؤالات می باشد، که ازعهده هیچ بخش دیگری بر نمی آید، طبیعتا یک تعداد زیادی از مردم با سوالات گوناگون خودشان که دسترسی به فضلا هم در محیط خود ندارند در نمایشگاه توسط مشاورین امین و مطمئن و فاضل حوزوی در دسترشان قرار می گیرد که این عزیزان پاسخگوی سوالات مخاطبین می باشند.

معون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در بخشی دیگر مخاطب خاص تری داریم که در حوزه پژوهش های قرآنی می باشد که می بینیم که بخش هایی از حوزه در این جا مستقر است که می تواند پاسخگوی و راهنمای تحقیقات و پژوهش های قرآنی که انتظار از حوزه می رود داشته باشد.

عضو شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی نمایشگاه قرآن کریم تصریح کرد: مخاطب باید بیشتر سراغ این بخش بیاید و خواسته های خود را تامین کند، این هم نیازمند آن است که فضای ثابتی در بخشی از مراکز فرهنگی فراهم شود.

وی در خصوص حضور روحانیون در مکان های عمومی و مراکز فرهنگی، اظهارداشت: این مورد تقاضای ما می باشد و در برخی از فضاها که وارد می شویم احساس خلاء حضور یک روحانی امین و فاضل را می بینیم اما راهکار و سازوکار این که فضا که فراهم شود و ظرفیت ها مورد استفاده قرار بگیرد، هنوز به نتیجه ای نرسیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین حشمتی بیان کرد: اگر دوستان حوزوی که در این زمینه مدیریت و برنامه ریزی دارند کمک کنند حاضر هستیم این فضاها را در سراسر کشور فراهم کنیم، البته در طول سال به طور موردی در نمایشگاه و جشنواره ها و ...حضور داریم و از ظرفیت دوستان مشاور روحانی استفاده می کنیم، اما به طور ثابت نیاز به برنامه ریزی جامع تری از طرف حوزه و دستگاه های فرهنگی دارد.

وی در پایان تاکید کرد: بخش مشاوره حوزه  مورد استقبال است و ما از این ظرفیت استفاده می کنیم و ظرفیت ها را فراهم می نمائیم، بی شک بخش حوزوی چشم و چراغ نمایشگاه قرآن است و ما احساس خوشحالی داریم و امیدواریم در سالهای آینده این روشنایی درخشیده شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اکبر پوست چیان IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام و عرض ادب/ طاعات قبول عزیزی که خبر را ادیت فرمودین ، متن اولیه درست بوده اونی که معاون وزیر است محمد رضا حشتمی می باشد ، علیرضا اخوی دیگر معاون وزیر که هم دبیر نمایشگاه است و هم مسئول دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن /. لابد چقدر هم در ادیت خبر گفتید این پسره سر به هواست، خواهشمند است اصلاح بفرمایید. ارادتمند/ پوست چیان