سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه/ مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از رونمایی چندین نرم افزار ویژه تلفن همراه و کتب جدید در نمایشگاه قرآن خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر قنبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، اظهارداشت: ما در نمایشگاه قرآن کریم امسال سه نشست تخصصی باتوجه به شعار نمایشگاه را به همراه رونمایی از آثار جدید و نرم‌افزاری پژوهشکده در هفته آینده خواهیم داشت.

وی در خصوص عناوین جدیدی که این پژوهشکده در نمایشگاه قران امسال عرضه کرده است اظهار داشت: در نمایشگاه امسال ۷ عنوان کتاب جدید را ارائه کرده ایم بطوریکه اولین اثر کتاب دانشنامه قرآنی اخلاق به نویسندگی گروه تحقیق آبروحیات طیبه برگرفته از دائرالمعارف قرآن می‌باشد، دیگر اثر کتاب در پیشگاه قرآن تفسیر سوره رم به نویسندگی آیت الله سید محمد تقی مدرسی و کتاب دائرالمعارف قرآن در 14 جلد می باشد.

مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی در رابطه با دیگر آثار این پژوهشکده گفت: کتاب تازه نشر دیگر ما «المفتاح الجامع للمصطلحات القرآن و المفاهیمه» است که در 5جلد چاپ و با موضوع ترجمه کتاب فرهنگ قرآنی است، همچنین مطالعات محوری قرآن پژوهی خاورشناسان سید مجید پور طباطبایی و کتاب قلمرو موضوعات قرآنی به نویسندگی علی محمد یزدی از دیگر آثار جدید این پژوهشکده است.

حجت الاسلام قنبری یادآور شد: پژوهشکده تا به حال 92 عنوان کتاب قرآنی در 190 جلد را عرضه کرده است، پژوهشکده بیشتر بروی موضوعات قرآنی کار می‌کند و کتاب‌هایی که می‌تواند به عنوان مرجع برای قرآن‌پژوهان باشد.

وی در خصوص بخش نرم‌افزاری نیز یادآور شد: پژوهشکده در این بخش نیز در دو بخش نرم‌افزاری فعالیت دارد، ابتدا بخش نرم‌افزاری " شجره طوبا " که متشکل از دانشنامه جامع معارف قرآن و دانشنامه موضوعی مقالات قرآنی است، نرم‌افزار دیگر به صورت دیجیتال آثار مرکز را برای عموم قابل دسترس کرده است، در این میان یک نرم‌افزار فرهنگ موضوعی تفاسیر براساس 90 دوره از تفاسیر شیعه وجود دارد.

مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی با اشاره به برگزاری سه نشست در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن گفت: ما در راستای شعار امسال نمایشگاه قرآن سه نشست با عنوان سبک زندگی اسلامی براساس آموزه‌های قرآنی و روایات اهل‌بیت(ع) در دو بخش پوشش و خواب و بیداری با سخنرانی اساتید حجت الاسلام عیسی عیسی‌زاده و فاضل فرج الله میر عرب روز یک‌شنبه و سه‌شنبه ساعت 19 برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قنبری بیان کرد: دیگر نشست ما نقد کتاب " اعجاز قرآن " با گرایش شبه‌پژوهی است که در روز پنج شنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمد علی محمدی بساعت 19 برگزار می‌شود، همچنین رونمایی از آثار جدید و نرم‌افزارها یک‌شنبه هفته آینده بعد از افطار در محل این غرفه برگزار می‌شود.

انتهای پیام  313/17

 

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha