پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم-۷

حوزه/ دبیر بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ارائه فعالیت های ۱۳ دانشگاه کشور در نمایشگاه قرآن خبر داد.

رشید جعفرپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، با بیان این مطلب اظهارداشت: در این دوره از نمایشگاه مدیریت بخش دانشگاهی با وزارت علوم است و تعداد ١٣ دانشگاه در نمایشگاه شرکت کرده اند.

وی افزود: طی جلساتی که با دانشگاه های مختلف خصوصا دانشگاه تهران داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که از دانشگاه ها و ستادهای خود نظیر دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی و برخی نهادها و دانشگاه های دیگر نظیر دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه مذاهب اسلامی و سازمان بسیج دانشجویی استفاده کنیم و قرار بر این شد که هر کدام غرفه ی مخصوص به خود را در نمایشگاه قرآن داشته باشند.

دبیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن افزود: این آثار که مجموعا نزدیک به ٤٠٠ اثر می شود، اکثرا شامل محصولات و صنایع هنری نظیر تابلو نقاشی ها و کارهای معرق است که استاید و دانشجویان دانشگاه های مختلف خصوصا دانشکده های فنی حرفه ای با محوریت قرآن و عترت تولید کرده اند که منتخبی از برگزیده گان این آثار در جشنواره های مختلف قرآنی به نمایش در آمده است.

وی ادامه داد: همچنین در برخی از غرفه های کارگاه هایی تدارک دیده ایم که هنرمندان به صورت زنده به خلق آثار خود در زمینه های مختلف نقاشی و معرق و تذهیب می پردازند و بازدید کنندگان می توانند از نزدیک شاهد فرآیند هنری آن ها باشند.

جعفرپور به بخش مشاوره دانشجویی اشاره کرد و گفت: در این بخش پایان نامه هایی با موضوعات قرآن، سبک زندگی اسلامی، تربیت و خانواده به نمایش گذاشته شده است،

وی با اشاره به برگزاری نشست های دانشگاهی افزود: هر کدام از این دانشگاه ها تا سه نشست تخصصی در حوزه ی قرآن و زندگی حول محورهایی نظیر اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور، تشکل های دانشگاهی مانند نهاد رهبری برگزار می کند.

دبیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن بیان داشت: ما قصد داریم میزگرد تخصصی با حضور مدیران و معاونین فرهنگی دانشگاه های سراسر تهران حول محور آسب شناسی برنامه های قرآنی در دانشگاه ها برگزار کنیم و به موجب آن راهکارهایی در جهت افزایش مخاطبان برنامه های قرآنی تببین نماییم.

معاون دفتر امور فرهنگی وزارت علوم همچنین از برگزاری سری مسابقات حفظ و قرائت قرآن در برخی غرفه ها نظیر غرفه ی دانشگاه علامه طباطبایی خبرداد و افزود: همچنین جشنواره پایان نامه های قرآنی با شرکت ٥٦٠ اثر که از سراسر کشور جمع آوری شده است برگزار می شود که این آثار در دو مرحله، داوری و از ده نفر از برگزیدگان تقدیر می شود.

جعفرپور با اشاره به رونمایی از برخی تابلوهای نفیس در رابطه با مفاهیم قرآنی که توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی صورت می گیرد گفت: در این بخش همچنین از چند کتاب در زمینه ی مباحث دینی رونمایی می شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha