جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تفسیر تسنیم

حوزه/ حجت الاسلام ابراهیمی گفت: مجلدات ۳۹، ۴۰، ۴۱ و ۴۲ تفسیر «تسنیم» از جمله آثاری است که این مرکز در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران عرضه خواهد کرد.

حجت الاسلام حمیدرضا ابراهیمی، کارشناس غرفه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از تهران، اظهارداشت: در این دوره از نمایشگاه آثار جدید و متنوعی را برای نخستین بار ارائه کرده ایم که از جمله می توان به مجلدات 17 و 18 از «رحیق مختوم» که شرح و تفسیر مباحث فلسفی کتاب اسفار ملاصدرا است اشاره کرد.

وی ادامه داد: مجلدات اول و دوم «کتاب الخیارات»، جلد سوم «رجال تفسیری» و کتاب «امامت» از دیگر آثاری است که در این دوره نمایشگاه برای نخستین‌ بار ارائه می گردد.

کارشناس پاسخگویی به سئوالات علمی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه غرفه این موسسه در نمایشگاه قرآن به معرفی سه حوزه فعالیتی آن می پردازد، گفت: مسابقه کتابخوانی از کتاب « فنای مقربان » در نمایشگاه قرآن برگزار می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به فعالیت های این موسسه در نمایشگاه قرآن اظهارداشت: این موسسه با معرفی سه بخش؛ پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، سازمان جهانی آموزش اسراء و طرح ملکوت در نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به معرفی پژوهشگاه های این موسسه افزود: در پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، 5 پژوهشکده؛ قرآن و عترت، علوم عقلی، فقه و اصول، مطالعات اسلامی و فرهنگ عمومی و مطالعات فرهنگ و علوم انسانی و مرکز تدوین متون درسی فعال هستند که کار آنها پژوهش و تدوین آثار مستقیم حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، تدوین آثار موضوعی برگرفته از آثار و اندیشه ایشان و همچنین تدوین آثاری برمبنای مبانی و ایده های ایشان است.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: در این غرفه آثار پژوهشگاه بصورت کتاب و نرم افزار معرفی می شود که علاقه مندان برای تهیه آنان می توانند به بخش فروش موسسه در نمایشگاه مراجعه کنند.

کارشناس پاسخگویی به سئوالات علمی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به معرفی سازمان جهانی آموزش موسسه تصریح کرد: این سازمان دارای مراکز تخصصی آموزش علوم اسلامی حوزه است که شامل مراکز تخصصی فلسفه در قم، مرکز آموزش تفسیر در شهرهای قم، اراک و نجف، موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری در شهر آمل که این موسسه شامل مرکز تخصصی آموزش مدرسی معارف اسلامی و مرکز تخصصی تفسیر است.

وی با بیان اینکه آموزش های این مراکز برای طلاب سطح سه، کارشناسی ارشد انجام می شود، افزود: آثار آموزشی تدوین شده و یا در حال پژوهش این مراکز بصورت پرونده علمی در نمایشگاه ارائه شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: ثبت نام این مراکز آموزشی بصورت سراسری توسط حوزه های علمیه انجام می شود که برای مصاحبه و پذیرش در نهایت به موسسه معرفی می شوند.

کارشناس پاسخگویی به سئوالات علمی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به طرح ملکوت گفت: این طرح با هدف مردمی کردن و قابل فهم کردن سطح آثار آیت الله جوادی آملی برای مردم برگزار می شود که در سه بخش اجرایی می شود.

وی افزود: بخش اول شامل جشنواره ذوی القربی است که براساس جلد اول کتاب فنای مقربان برگزار می شود که شامل رشته های مقاله نویسی، مکاتبه ای، اینترنتی، ادبی – هنری، خلاصه نویسی و وبلاگ نویسی است که علاقه مندان تا آذرماه امسال فرصت دارند، آثار خود را ارائه کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: مسابقه کتابخوانی نیز از این کتاب در مدت برگزاری نمایشگاه برگزار می شود که بازدیدکنندگان با مطالعه بخشی از این کتاب به سئوالات پاسخ می دهند.

کارشناس پاسخگویی به سئوالات علمی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به دومین بخش جشنواره ملکوت گفت: بخش دوم با عنوان هویت علم و ترسیم الگوی ارتباطی معلم و متعلم در منظومه فکری آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می شود، افزود: این بخش دارای زیرمجموعه های؛ ارزش علم و منزلت معلم، هویت علم اسلامی در تقابل با علم سکولار، علم دینی و کارکردهای آن و الگوی ارتباطی معلم با دانش آموز است.

وی با اشاره به سومین بخش این جشنواره گفت: این بخش با عنوان فرایند تولید الگوی بازار اسلامی از منظر آیت الله جوادی آملی برگزار می شود که دارای زیرمجموعه های؛ آداب بازار اسلامی، اخلاق بازار اسلامی، احکام بازار اسلامی، مبانی بازار اسلامی، بانکداری اسلامی، قرض الحسنه و بازارهای نوین برگزار می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: همچنین علاقمندان به نرم افزارهای قرآنی می توانند نرم افزار «بیان الوحی» شامل تفسیر آیت الله العظمی جوادی آملی از  سوره‌های فصلت، شوری، دخان و اعراف را نیز برای نخستین در این نمایشگاه تهیه نمایند.

گفتنی است، علاقمندان علوم قرآنی می توانند جهت تهیه آثار بیانی و بنانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به غرفه مرکز بین المللی نشر اسراء واقع در شبستان، مراجعه و کلیه آثار ارائه شده را با 15 درصد تخفیف تهیه نمایند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha