جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/امروز متاسفانه زمزمه هایی از بعضی ها به گوش می رسد که خواهان عدم دخالت علما و روحانیون در مسائل روز سیاسی هستند و عده ای هم بحث استقلال حوزه را مطرح می کنند، باید به صراحت اعلام کنم ، ما با استقلال حوزه صد در صد موافقيم و حوزه مستقل حوزه قدرتمند و تاثیر گذار است؛ اما ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب مدرسه  علمیه مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه) قم  نیاز امروز حوزه را عمق بخشی به دروس  و تقویت درس اخلاق دانستند و گفتند: باید توجه بیشتری به اخلاق شود؛ چرا که  امروز به اخلاق بیش از هر زمان دیگری نیاز است و مدیران حوزه به برقراری درس اخلاق منظم اهتمام کنند.

ایشان افزودند: از وجود اساتیدی که در بحث اخلاق کار جدی انجام داده اند استفاده شود و باید از تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بعنوان دروس اصلی بهره مند شد؛ چرا که استاد اخلاق می تواند تا پایان عمر بر روح انسان تاثیر گذار باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اساتید بزرگ ما مثل مرحوم آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد و علامه طباطبایی و آیت الله العظمی سلطانی طباطبایی و مرجع بزرگ شیعه آیت الله العظمی بروجردی تمام وجود شان اخلاق بود یا کسانی که درس اخلاق امام بزرگوارمان را درک کردندمی دانند که کلام ایشان چقدر اثر گذاری داشت.

ایشان در ادامه خاطر نشان ساختند: یکی دیگر از نیاز های اصلی حوزه های علمیه همراه با زمان بودن است  و فقه و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام آنچنان غنی و وسیع است که در همه زمان ها و موضوعات پاسخگو است؛ ما وظیفه داریم فقه اهل بیت(ع) را وارد زندگی مردم کنیم.

این مرجع تقلید گفتند:امرزو متاسفانه زمزمه هایی از بعضی ها  به گوش می رسد که خواهان عدم دخالت علما و روحانیون در مسائل روز سیاسی هستند و عده ای هم بحث استقلال حوزه را مطرح می کنند،  باید به صراحت اعلام کنم ، ما با استقلال حوزه صد در صد موافقيم و حوزه مستقل حوزه قدرتمند و تاثیر گذار است؛ اما باید توضیح داد، چرا حوزه را  از نظام اسلامی مستقل کنیم؟ نظامی که برآمده از حوزه است، نظامی که بنيانگذارش از حوزه است، متون و شناسنامه آن در دنیا از فرهنگ اهل بیت علیهم السلام است؛ پس حوزه باید از اصل نظام اسلامی دفاع کند و آن را تقویت نماید.

*مراد ما از استقلال حوزه عدم وابستگی به دولت هاست

معظم له تاکید کردند: مراد ما از استقلال حوزه عدم وابستگی به دولت ها است، حوزه وابسته به هیچ دولتی در هیچ زمانی نباید باشد و اگر وابسته شد، دیگر نمي تواند تذکر دهد، علما و حوزه های علمیه همیشه زبان  و مدافع ارزش های اسلامی و انقلابی و مردم بودند و این وضعیت الحمدلله در حوزه ها برقرار است، خصوصا طلاب جوان بسیار با انگیزه و با هوشیاری از این نظام و انقلاب دفاع و حمایت می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اعتقاد ما این است که این نظام مبتنی بر اسلام و اهل بیت(ع) و ولایت فقیه، کار آمد ترین و جامع ترین نظام برای اداره یک کشور است و در طی این سی و هشت سال به خوبی نشان داده است، البته ما به کمبود ها و مشکلات واقف هستیم که دولت ها  باید برای برطرف کردن آن تلاش کنند تا مردم از حیث اقتصادی هم توانمند باشند.

* طلاب و مبلغین از فضای مجازی غفلت نکنند

ایشان در پایان این دیدار تاکید کردند: طلاب و مبلغین از فضای مجازی غفلت نکنند، دشمن به شدت در این قسمت فعال است ؛ امروز دشمن از این طریق هم اعتقاد و فرهنگ و هم سیاست و هم بنیان خانواده ها را نشانه گرفته است و ما نیز بارها به مسئولان تذکر داده ایم، به مسئولان شورای عالی مجازی هم گفتیم، همت خود را مضاعف کنند جدیت داشته باشند و این فضا را کنترل کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha