پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام المسلمین نصرالله پژمانفر

حوزه/ رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه در تولید محتوای دینی و قرآنی پیش گام است بر این اساس باید بسته های مناسب قرآنی طبق ذائقه های مختلف سنی را در جامعه تولید نماید.

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر در حاشیه بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، اظهار داشت: بحمدلله عملکرد حوزه مقدسه قم در نمایشگاه قرآن بسیار ارزشمند و مثبت است.

وی افزود: حوزه در تولید محتوای دینی و قرآنی پیش گام است و بر این اساس باید بسته های مناسب قرآنی طبق ذائقه های مختلف سنی در جامعه تولید نموده و در اختیار جامعه قرار دهد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه جامعه به آن نیاز دارد، پاسخگوئی به همه مسائل است که این امر به رسالت اصلی حوزه علمیه باز می گردد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید هم تولید محتوا بر اساس مبانی دینی که قرآن و عترت است گام بردارد و در این راه هم بسته بندی مناسب طبق ذائقه های گروههای مختلف سنی تولید نماید.

حجت الاسلام پژمانفر بیان کرد: البته حوزه های علمیه با توجه به هجم عظیم مطالبات در جامعه گام های بلندی برداشته است، اما در سطح انتظاراتی که در داخل و خارج از کشور وجود دارد فاصله زیادی می بینیم.

وی اظهارداشت: باید به جایی برسیم که هر کس خواست با هر شرایطی که دارد بتواند با قرآن کریم و معارف اسلامی و معارف اهل بیت و معصومین را در هر زبانی با هر ملیتی و در هر کجای جهان بتواند آشنا شود.

رئیس فراکسیون فرهنگی قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر این رسالت مهم را چشم انداز حوزه قرار دهیم هنوز فاصله زیادی وجود دارد، حوزه ها باید برای رسیدن به چشم انداز فعال تر باشند البته وظیفه دولت این است زیرساختها را برای این موضوع فراهم کند در واقع رسالت دولت تامین زیرساختها را برای توسعه ظرفیت های قرآنی و معارفی در حوزه در سراسر جهان می باشد.

حجت الاسلام پژمانفر عنوان کرد: ما انتظار داریم نگاه بین المللی به این رسالت حوزه وجود داشته باشد زیرساختها باید در تراز بین المللی فراهم شود مجلس هم نگاه بلندی به این موضوع داشته است.

وی گفت: در این مسیر سعی کردیم در همه جای کشور و در هر شهر و منطقه ای که بیش از 5 هزار نفر جمعیت داشته باشد یک مدرسه علمیه خواهران و برادران با زیرساختهایش فراهم شده و کتابخانه مجهزی نیز طراحی گردد.

رئیس فراکسیون فرهنگی قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید با هر توانی به این ظرفیت ها برسیم و این نقطه ای است که برایش برنامه ریزی کردیم و باید به سرانه قابل قبولی از تربیت طلاب و در لایه های مختلف دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور جدی آیت الله اعرافی اقدامات بلندی در این حوزه ایجاد شده است و ما امیدواریم توسعه و بسط پیدا کند.

حجت الاسلام پژمانفر در مورد بخش مشاوره نیز بیان کرد: مشاوره و حضور کارشناسان حوزوی در پاسخگوئی به سوالات کار بسیار عالی است در حقیقت رسالت اصلی طلبگی، مشاوره های علمی و معرفتی است.

وی اذعان داشت: به نظر بسیاری از مراجع طلبه باید در بطن جامعه باشد و از مردم بخواهد تا مسائل اعتقادی و دینی آن ها را پاسخ گوید.

رئیس فراکسیون فرهنگی قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی در خصوص سوالی پیرامون به فراموشی سپرده شدن خادمین قرآنی تصریح کرد:خادمین قرآنی مورد فراموشی قرار نگرفته اند.

 انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha