جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم-۷

حوزه/ معاون پارلمانی دولت دهم و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بخش حوزوی یکی از برکات ارزشمند نمایشگاه قرآن است که با توانایی ها و آثار فاخر خود سرآمد فعالیت های نمایشگاه قرآن محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی پس از بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، اظهار داشت: بحمدلله رسالت تبلیغی و ترویج احکام و معارف اسلامی توسط حوزویان در هر فرصت و مکانی میّسر می شود؛ به طوریکه برپایی میزهای مشاوره رایگان توسط اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه یکی از این اقدامات شایسته است.

وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با بیان اینکه نمایشگاه قرآن، پاسخی قاطع به تبلیغات سوء درباره بی‌توجهی شیعیان به قرآن می باشد، افزود: یکی از آثار مهم خارجی نمایشگاه قرآن آ« است که بطلان تبلیغات سوء دشمنان درباره بی‌توجهی شیعیان و مردم ایران نسبت به قرآن را آشکار کرده است.

نایب رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه قرآن از اقدامات ضروری و لازم برای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه است و این کار یک اقدام حداقلی برای ترویج و اشاعه مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در نظام جمهوری اسلامی ایران است. این اقدام نباید دست کم گرفته شود و باید هر سال حمایت بیشتری از آن صورت گرفته و گسترده‌تر و پرمحتواتر از سال‌های قبل برگزار شود.

وی افزود: قرآن، نور است و هر کاری در رابطه با قرآن در حقیقت پخش و تسری این نور به جامعه است و این نمایشگاه به نوعی به مرکز پخش نور قرآن در جامعه تبدیل شده است. زیرا همه کسانی که در طول سال در رابطه با قرآن در حوزه‌های مختلف، از نشر گرفته تا نرم‌افزار و آموزش و علوم قرآنی و ...فعالیت کرده‌اند، اندوخته‌های خود را به این نمایشگاه می‌آورند و جامعه را با این دستاوردها آشنا می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی اظهار داشت: هر مقدار که جامعه با قرآن بیشتر آشنا شده و انس بگیرد به همان میزان جامعه اخلاق‌گراتر و معنوی‌تر می‌شود و انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha