جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان انگلستان هزاران شاخه گل به رهگذران تقدیم کردند

حوزه/ مسلمانان انگلستان برای نشان دادن همدردی با قربانیان حادثه تروریستی در لندن، بیش از ۳ هزار شاخه گل رز در لاندن بریج، محل وقوع این حوادث به رهگذران هدیه دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از standard، مسلمانان انگلستان برای نشان دادن همدلی و همدردی با قربانیان حادثه تروریستی در لندن، هزاران شاخه گل رز در لاندن بریج، محل وقوع این حوادث به رهگذران هدیه دادند.

مسلمانان انگلیسی بیش از 3 هزار شاخه گل به ساکنان و گردشگران لاندن بریج تقدیم کردند. این گروه هدف‌شان از این کار را ابراز «عشق و همبستگی» نسبت به همشهریان لندنی و قربانیان این جنایت اعلام کردند.

زکیه باسوآ یکی از برگزار کنندگان این مراسم گفت: پس از حوادثی که آخر هفته گذشته اتفاق افتاد ما سعی داریم در حرکتی نمادین عشق و محبت‌مان  را نسبت به مردمی که در این حادثه آسیب دیده‌اند نشان دهیم. مفهوم نهایی اقدام ما این است: ما اجازه نمی‌دهیم پل لندن یا هیچ پل دیگری در کشورمان سقوط کند.

عکس العمل ساکنان لندن به اهدای گل رز توسط مسلمانان

الیدا ارکولانو یکی از شهروندان لندن که پس از دریافت گل رز به شدت احساساتی شده بود می‌گوید: این همان چیزی است که باید در خاطره مردم از این حوادث باقی بماند. این حرکت نمادین زیبایی است و حداقل کاری که می‌کند نزدیک ساختن مردم به یکدیگر است.

جون کولیز یکی از ساکنان گیلینگهام در دورست نیز می‌گوید: این حرکت بسیار زیبا و دوست داشتنی است که می‌بینیم این افراد به اینجا آمده و گل هدیه می‌دهند. مسلمانان باید لب به سخن گشوده و مخالفت‌شان را علیه این افراط‌گرایان نشان دهند.

دیوید هکت نیز که از دورهام بازدید می‌کند این اقدام مسلمانان را بسیار تاثیرگذار دانسته و می‌گوید: عالی است که مردم چنین اقدام زیبایی انجام می‌دهند که عشق شان را به همدیگر نشان دهند. این پیام قدرتمند و سنگینی است به ویژه در این منطقه که چنین حادثه تلخ و دلخراشی را به خود دیده است.

ننسی کاناتا یک پیرزن 61 ساله از ماساچوست آمریکا می‌گوید: به نظرم بسیار خوب است که مسلمانان چنین کاری می‌کنند. این حملات تنها توسط بخش کوچکی از جامعه مسلمانان رخ داده و هر دین و مذهبی آدم‌های خوب و بد دارد. ای کاش مردم این مسئله را متوجه می‌شدند!

این پروژه در لندن از طریق یک کمپین مردمی راه اندازی شده و گل‌های رز با هزینه مردمی در زارا فلورال در شرق گرینستید خریداری شدند. جمع آوری کمک‌های اهدایی مردم در این پروژه همچنان ادامه دارد و گروه قصد دارد در آینده نزدیک تجمع مشابهی برنامه ریزی کنند.

تقدیم هزاران شاخه گل به رهگذران توسط مسلمانان انگلستان

تقدیم هزاران شاخه گل به رهگذران توسط مسلمانان انگلستان

تقدیم هزاران شاخه گل به رهگذران توسط مسلمانان انگلستان

تقدیم هزاران شاخه گل به رهگذران توسط مسلمانان انگلستان

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha