شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت پیمان

حوزه/ یازدهمین آیین انتخاب، معرفی و تجلیل پژوهش های برتر دینی و پژوهشگران برگزیده و پیشکسوتان دین پژوهی، در آغاز سال تحصیلی حوزه در قم برگزارمی شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دبیر شورای دین پژوهان با اعلام خبر مذکور گفت : یازدهمین آیین انتخاب، معرفی و تجلیل پژوهش های برتر دینی و پژوهشگران برگزیده و پیشکسوتان دین پژوهی، به منظور حمایت از پژوهش های دینی، و توسعه و غنی سازی و ترویج دین پژوهی ، توسط شورای دین پژوهان کشور در آغاز سال تحصیلی حوزه  در قم برگزارمی شود.

وی اعلام کرد مرحله اول بررسی وداوری آثار پژوهشی و پایان نامه های رشته های علوم اسلامی در فرایند بررسی و ارزیابی و انتخاب کمیته داوری قرار گرفته است و مهلت دریافت آثار تا شروع مرحله دوم داوری تمدید شده است.

دکتر پیمان  اعلام کرد: آثار پژوهشی ارسالی به دبیرخانه  بر اساس تعریف شورای علمی باید  دارای ویژگیهایی ازقبیل  نو آوری علمی، روشمند بودن، پاسخگو بودن به سوالات نظری و دارای راه حل عملی در مسائل علمی، نقادی، ایده پردازی و مدل سازی باشند و در این دوره، آثار تولید شده در دو ساله اخیر  در اولویت انتخاب  قرار می گیرند  و آثار پژوهشی دینی سالهای قبل در صورت  داشتن ویژگیهای علمی ممتاز مورد داوری قرار خواهند گرفت.

دبیر شورای دین پژوهان تاکید کرد:  این آیین صرفا به آثار چاپ نشده اختصاص دارد ،  و آثار چاپ شده مورد ارزیابی و انتخاب قرار نمی گیرند زیرا آیین معرفی و تجلیل از پژوهشهای برتر دینی صرفاً به آثار آماده چاپ اختصاص یافته است تا پیش از چاپ مورد نقد و بررسی علمی قرار داده شوند ومحققین نقد های صاحب نظران را قبل از چاپ اعمال نمایند تا موجب تقویت بعد علمی آثارشود.

 وی گفت: پایان نامه های دکتری و سطح چهار حوزه نیز چنانچه واجد شرایط یاد شده باشد پذیرفته می شود.

دبیرشورای دین پژوهان توصیه کرد: آثار ارسالی را  در قالب متن صحافی شده نهایی و آماده چاپ و دارای معرفی توصیفی و چکیده به همراه فایل دیجیتال در اسرع وقت  به دبیرخانه دین پژوهان کشور تحویل شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha