جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانکی

رئیس دانشکده اهل بیت(ع) اصفهان، تشکیل هیئت های اندیشه ورز «آتش به اختیار» را ضروری خواند و گفت: «آتش به اختیار» به معنای بی قانونی نیست، دو عامل باعث استفاده مقام معظم رهبری از این واژه شد، نخست ناکارآمدی بخش دولتی در امر فرهنگ و دوم رکود حرکت های مردم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، امیر حسین بانکی،  عصر امروز در نشست خبری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درباره اهمیت موضوع آتش به اختیار فرهنگی، رویکردها، نمونه ها و افق ها، اظهار کرد: در جنگ سخت، موشک هایی که به سوریه از سوی سپاه زده شد، ابتکار عمل به دست ایران افتاد ودر جنگ نرم ودر دیدار رهبری با دانشجویان با طرح ریزی  آتش به اختیار فرهنگی، ابتکارعمل انجام شد.

وی بیان کرد: رسانه ها در مواجه با پرتاب موشک ها به خوبی پرداختند ولی در امر ابتکار عمل در زمینه فرهنگی که آتس به اختیار بود، رسانه ها خوب عمل نکردند.

رئیس دانشکده اهل بیت(ع) اصفهان تصریح کرد: یکی از مصادیق آتش به اختیار فرهنگی، رسانه ها هستند، کلیدواژه جدید آتش به اختیار که از سوی رهبری مطرح شد، می توانست با همکاری رسانه ها یک موج جدید ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه بند «م» وصیت نامه امام راحل که از مشهورترین بندهای وصیت نامه است گفت: استقاده از واژه آتش به اختیار فرهنگی دارای یک عقبه در تفکر گفتمان انقلاب اسلامی است .

بانکی عنوان کرد: در آتش به اختیار، واژه خلاقیت  وابتکار نهفته است، اغلب  کارهای فرهنگی موثر که در کشور صورت گرفته است از جنس خلاقیت بوده است واز جنس سفارشی نیست، که می توان مصداق ان را اقدام شهید اوینی دردهه 70 دانست.

وی اذعان کرد: افسر جنگ نرم درهر لباسی و سنگری،  با شناسایی خلاء و ایجاد خلاقیت باید به صورت آتش به اختیار فعالیت کند، استفاده از ادبیات جنگ سخت در جنگ نرم اشتباه است، کاربرد آتش به اختیار فرهنگی فقط در عرصه جنگ نرم است.

رئیس دانشکده اهل بیت(ع) اصفهان افزود: در مصاف جنگ سخت، هیچ گاه هدف، اصول، مبانی و فرماندهی به اختیار رزمنده نیست و این امر در جنگ نرم هم مطرح است، ولی در امر زمان عمل، نحوه عمل و تکنیک به اختیار رزمنده است، بنابراین در جنگ نرم این مسائل دراختیار افسر جنگ نرم نیز است.

وی تاکید کرد: ما حق خارج شدن از چارچوب مسائل کشور را نداریم، دوعامل باعث استفاده رهبری از آتش به اختیارفرهنگی شد، نخست ناکارآمدی بخش دولتی در امر فرهنگ ودوم رکود حرکت های مردم است.

بانکی خاطرنشان کرد: آتش به اختیار یک حقیقتی بود که نمایان شد، آتش به اختیار یک ضرورت است و خود یک موضوعی اختیاری نیست، بصیرت لازم، جسارت لازم   و دغدغه مندی فرهنگی از لوازم آتش به اختیار فرهنگی است.

وی بیان کرد: رهبری آتش به اختیار را به فرد وافراد نسبت ندادند، بلکه به هسته های فکری و فرهنگی گفتند، اصل هماهنگی، اصل مشورت، اصل وحدت در آتش به اختیار کنار نمی رود، آتش به اختیار تیری در تاریکی نیست.

رئیس دانشکده اهل بیت(ع) اصفهان یادآور شد: در آتش به اختیار، باید هیئت اندیشه ورز و اتاق فکری داشته باشیم ، یکی از مشکلات بزرگ ما در کشور این است که سایه  سیاست بر فرهنگ افتاده است؛ کار فرهنگی را باید به دست یک دغدغه مند فرهنگی سپرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha