پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دو بانوی محجبه در آمریکا یک خط تولید روسری راه اندازی کردند

حوزه/دو بانوی مسلمان ۲۴ ساله ساکن شهر فینیکس در ایالت آریزونای آمریکا، یک خط تولید روسری و شال اسلامی راه اندازی کرده و قصد دارند با تعصبات ضداسلامی مبارزه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دو بانوی مسلمان ساکن شهر فینیکسدر ایالت آریزونای آمریکا، یک خط تولید روسری و شال اسلامی و حجابی راه اندازی می‌کنند.

فردوس نورحسین و نجمه حسن دو بانوی 24 ساله مسلمان هستند که یک خط تولید روسری و شال اسلامی را اندازی کرده‌اند. این حرکت آنان تا اندازه زیادی جسورانه است، زیرا روسری‌های باکیفیت تولید شده توسط آنان با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رود.

به گفته نورحسین رنگ‌های روسری‌های ارائه شده در این مجموعه از رنگ‌های عناصر طبیعت و کوهستان به دست آمده‌اند. اما مهمتر از آن اینکه بخش زیادی از تلاش آن‌ها برای ایجاد یک خط تولید روسری در آمریکا، مبارزه با نژادپرستی، تعصبات ضداسلامی و اسلام‌هراسی روزافزون در این کشور بوده است.

فردوس نورحسین در این باره به خبرنگاران گفت: من فکر نمی‌کنم پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ما حقیقتا می‌دانستیم که شعارمان چیست. اما پس از اتفاقات اخیر در آمریکا به این نتیجه رسیدیم که به هویت اسلامی خودمان افتخار می‌کنیم و باید این را نشان دهیم.

وی درباره البسه محجبه تولید شده در این مجموعه گفت: روسری‌های ما در میان دختران جوان و دختران نوجوان مسلمان که تازه رفتن به کالج را آغاز کرده‌اند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. ما بازخورد بسیار خوبی از بسیاری از دختران دریافت کردیم و خیلی مشتاق و خوشحالیم  از این که می‌بینیم آن‌ها از روسری‌های ما خوششان آمده است.

وی که دختر یک پناهجوی اهل اتیوپی می‌باشد در این باره گفت: پدرم سال‌ها خیاط بود. وقتی بچه بودم پدرم یک چرخ خیاطی در خانه  داشت و با دوختن لباس برای مشتریان خرج ما را درمی‌آورد. او حتی به من نیز کمی خیاطی آموخته است. به همین دلیل نیز لباس از همان اوان جوانی بخشی از زندگی من بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha