سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پلیس مونترال از افزایش دو برابری جرایم نفرت‌محور خبر داد

حوزه/اداره پلیس مونترال در ایالت کبک کانادا، آمار جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد امسال جرایم نفرت محور به ویژه اسلام‌هراسی نسبت به سال گذشته دو برابر شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از cbc، آمار و ارقام جدیدی که توسط اداره پلیس مونترال در ایالت کبک کانادا جمع آوری شده نشان می‌دهد که پرونده‌های مربوط به جرایم نفرت محور و اسلام هراسی در این شهر بزرگ کانادایی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته‌اند.

پلیس مونترال در نیمه نخست سال 2017 در ماه‌های 1 ژانویه تا 1 ژوئن،  101 گزارش جرایم نفرت محور دریافت کرده است. این میزان گزارش‌ها تقریبا به اندازه 137 پرونده‌ای می‌باشد که در تمام طول سال 2016 گزارش شده‌اند. طبق آمار از 101 حادثه گزارش شده به پلیس بیش از نیمی از آن‌ها یعنی 57 گزارش با انگیزه تبعیض مذهبی اتفاق افتاده‌اند. هرچند پلیس مونترال حاضر نشد اعلام کند کدام مذهب بیشتر هدف قرار داده می‌شود ولی واحد جرایم نفرت محور در مونترال اعلام کرده که حمله به مسجد کبک در ماه ژانویه یکی از دلایل افزایش جرایم نفرت محور بوده است. حادثه تیراندازی در مسجد کبک 8 کشته و عده زیادی مجروح برجای گذاشت.

پلیس معتقد است یکی از دلایل افزایش گزارش‌های اسلام‌هراسی این است که مردم با جسارت بیشتری برخورد کرده و حوادثی را که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد به پلیس گزارش می‌دهند. لاین لمی کاراگاه واحد جرایم نفرت محور پلیس مونترال در این باره به خبرنگاران گفت: اینکه مردم جرایم را به پلیس گزارش دهند بخشی از راه حل می‌باشد و باعث می‌شود ما تصویر درست‌تری از جامعه داشته باشیم. نه تنها حادثه تیراندازی در مسجد کبک بلکه دیگر حوادث اتفاق افتاده در دیگر کشورها نیز در افزایش آمار این گزارش‌ها موثر بوده‌اند.

وی افزود: ما با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها در سرتاسر شهر فعالیت داریم تا پل ارتباطی و اعتماد با جوامعی که در معرض خطر قرار دارند بسازیم.

در این میان کارکنان مجمع مسلمانان کانادایی نیز می‌گویند که آن‌ها دائما می‌شنوند که مسلمانان مورد هدف قرار گرفته یا در معرض آزار و اذیت تبعیض آمیز و متخاصم قرار گرفته‌اند.

سامر مجذوب، رئیس مجمع مسلمانان کانادا در این باره می‌گوید: ما به شدت بر این باور هستیم که گزارش‌های ارائه شده به پلیس بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که حقیقتا اتفاق می‌افتد و شدیدا معتقدیم که جامعه باید برای حل این مشکل تلاش کرده و راه حلی برای این مشکل پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha