سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه کشور به مسأله تحول در حوزه به عنوان یکی از محوری ترین برنامه های مدیریت جدید اشاره کرد و گفت: برای تحقق این مسأله گروه های کارشناسی و علمی بسیاری فعالیت خود را در بخش های مختلف حوزه آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، چهارشنبه در جلسه شورای حوزه علمیه استان مازندران، در ساری به مسأله تحول در حوزه به عنوان یکی از محوری ترین برنامه های مدیریت جدید حوزه اشاره کرد و گفت: برای تحقق این مسأله، گروه های کارشناسی و علمی بسیاری در حوزه فعالیت خود را در بخش های مختلف آغاز کرده اند.

معاون آموزش حوزه های علمیه، واسپاری برخی امور و اختیارات به استان ها را یکی از سیاست های مهم مدیریت حوزه علمیه اعلام کرد و افزود: اجرایی شدن این امور از جمله راه های تحقق مسأله تحول در حوزه است که به طور جدی از سوی بخش های مختلف حوزه دنبال می شود.

وی با بیان این که مسأله امتحانات شفاهی همواره چالش بزرگی برای مجموعه حوزه بود، اظهار کرد: خوشبختانه این مشکل با آیین نامه قانونی ۴۱ ماده ای که با نگاه واگذاری تدوین شده است، رفع شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، از واسپاری کل امتحانات شفاهی به استان ها خبر داد و گفت: در حال حاضر برگزاری امتحانات شفاهی تا پایه دهم به مدیریت های استانی واسپاری شده است که از ابتدای سال تحصیلی جدید عملیاتی می شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود با بیان این که در گذشته برای راه اندازی یک رشته تخصصی در حوزه سختی های بسیاری وجود داشت، گفت:  با تصویب قوانین جدید این مسأله بسیار سهل و آسان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد همچنین به موضوع کرسی های درس خارج اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر برای شش استان، مجوز درس خارج صادر شده است، خاطرنشان کرد: با رعایت ۱۲ شرط تعیین شده از سوی مراجع بالاتر امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

وی با بیان این که برای تحقق این مسأله جلسات کارشناسی بسیار طولانی مدتی برگزار شد، تصریح کرد: در نهایت با ارائه مستندات و ادله قوی، آقایان با صدور مجوز درس خارج در کشور موافقت کردند این موضوع بسیار امیدوار کننده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود، ارتقاء سطح علمی اساتید مدارس علمیه سراسر کشور را از جمله برنامه های محوری حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: این مسأله با برگزاری دوره های دانش افزایی و مهارت افزایی با جدیت دنبال می شود.

حجت الاسلام رستم نژاد به موضوع سیستم آموزشی جدید در حوزه اشاره کرد و با بیان این که در سال های تحصیلی گذشته این طرح در برخی از مدارس علمیه سراسر کشور به صورت آزمایشی برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال نیز این طرح در ۱۳۰ مدرسه علمیه کشور برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha