شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 420069
۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
مسلمانان شهری در نیوزلند صاحب مسجد شدند

حوزه/یک کلیسای قدیمی متدیست در اشبرتن واقع در نیوزلند، توسط مسلمانان خریداری شده و به این ترتیب چهارمین مسجد مسلمانان در جزیره جنوبی تاسیس شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ساختمان یک کلیسای قدیمی در شهر اشبرتن در نیوزلند توسط مسلمانان خریداری شده و به مسجد تبدیل شده است. به این ترتیب اعضای جامعه اسلامی این شهر از این پس یک مرکز اسلامی و مسجد برای برگزاری نماز‌های جماعت و دیگر فعالیت‌های مذهبی خواهند داشت.

کلیسای قدیمی تیوالد متدیست‌ها در شهر  اشبرتن به مسجد تبدیل شده است. هم اکنون جزیره جنوبی، بزرگترین جزیره اصلی در نیوزلند در مجموع دارای 4 مسجد خواهد بود. اکثریت مسلمانان این منطقه را هندی‌تبارها، پاکستانی‌ها و مسلمانانی از کشورهای بنگلادش و فیجی تشکیل می‌دهند. به علاوه مسلمانانی از الجزایر، مصر، اردن، کنیا، مراکش، سنگاپور و فلسطین نیز در این جزیره  سکونت دارند.

«جامعه مسلمانان اشبرتن» با همکاری «جامعه اسلامی نیوزلند» و «فدراسیون انجمن‌های اسلامی نیوزلند» سال گذشته موفق به جمع آوری 50% هزینه خرید این ساختمان شده و در نتیجه توانستند تا پایان ماه رمضان و در مراسم جشن عید فطر این ملک را در اختیار بگیرند. این سازمان اسلامی امیدوار است تا چند ماه آینده بقیه هزینه خرید این مرکز را که نزدیک به 200 هزار دلار می‌باشد با کمک‌های مالی مسلمانان فراهم کرده و ساختمان مسجد را به طور کامل خریداری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha