چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ارسال ۳۵۰ اثر از سوی شاعران سراسر کشور به کنگره ملی شعر کرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اختتامیه این کنگره پنج شنبه پنجم مردادماه با حضور شخصیت های مطرح و نیز شاعران و ادیبان سراسر کشور در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می شود.

وی افزود: این کنگره برای نخستین بار ویژه پاسداشت شخصیت حضرت معصومه(س) از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا ( ع) برگزار می شود که در همین دوره اول، شاعران بسیاری با ارایه آثار ارزشمند خود از آن استقبال شایسته ای به عمل آوردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: از جمله اهداف برگزاری این کنگره در سطح ملی می توان به ترویج فعالیتهای فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره ائمه اطهار(ع) به خصوص بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار در زمینه سیره و شخصیت کریمه اهل بیت(ع) و همچنین کمک به انتشار گسترده این قبیل آثار فاخر اشاره کرد.

وی یادآور شد: در تلاش هستیم تا یک صد شعر برتر این کنگره را در قالب کتاب شعر کرامت به چاپ برسانیم تا مردم و مخاطبان در سراسر کشور بهتر و بیشتر با آثار مرتبط با حضرت معصومه (س) در عرصه شعر و شاعری آشنا شوند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha