جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجدالاقصی

حوزه/ رئیس مرکز بین المللی قدس مدعی شد صهیونیست ها برخی اسناد و دارایی های مربوط به قدس را ربوده اند و به زودی ادعای مالکیت قدس و زمین های اطراف آن را مطرح می کنند؛ خبری که با تکذیب اداره اوقاف قدس روبرو شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تازه ترین خبرهای رسیده از فلسطین حاکی از آن است که اقدامات تحریک کننده صهیونیست ها در فلسطین اشغالی به ویژه قدس همچنان ادامه دارد.

محاصره روستای عزون عتمة دو هفته ای شد

بنا به اعلام منابع فلسطینی نیروهای اشغالگر اسرائیلی برای دومین هفته پیاپی به محاصره روستای عزون عتمة ادامه می دهند و مانع رفت و آمد ساکنان این روستا می شوند.

عبدالکریم ایوب دبیر شورای روستاهای فلسطین گفت: نیروهای اشغالگر از دو هفته پیش دیواری نظامی در ورودی روستا ایجاد کرده اند و مانع رفت و آمد مردم به روستا می شوند و بهانه آنها این است که می خواهند مانع دست رسی مردم به سرزمین های معروف به 48 بشوند.

اما از سوی دیگر شهرک نشینان یهودی منطقه "شعاری هتکفی" فاضلاب خود را به سمت این روستای فلسطینی هدایت کرده اند که باعث ایجاد بوی بسیار بد و فضای غیر بهداشتی در این روستا شده است.

بازداشت 42 فلسطینی

انجمن اسیر فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر 42 شهروند کرانه باختری را که 30 نفر آنها اهل قدس هستند بازداشت کرد است.

انجمن اسیر ادامه داد: این بازداشت ها در مناطق و محله های متعدد قدس واقع شده و در جریان آن 30 نفر از اهالی قدس بازداشت شده اند.

ادعای سرقت استاد مربوط به قدس

اما در تازه ترین اظهارات و خبرها درباره به قدس، حسن خاطر رئیس مرکز بین المللی قدس مدعی شد صهیونیست ها برخی اسناد و دارایی های مربوط به قدس را ربوده اند، چون آنها سه روز بر مسجدالاقصی تسلط داشته اند و به تمام دفاتر و آرشیو اسناد مسجد دسترسی داشته اند؛ خبری که با تکذیب اداره اوقاف اسلامی قدس روبرو شد و تاکید کرد که ما تمام واقعیت ها را برای مردم بازگو می کنیم، اما این ادعا در مورد سرقت اسناد قدس، ادعایی نادرست و دروغ است.

اداره اوقاف اسلامی قدس در بیانیه خود به این مناسبت از مردم خواست به شایعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی و برخی روزنامه های محلی اعتنا نکنند تا زمانی که بدانند این خبرها منبع رسمی و قابل اعتمادی دارد.

اما رئیس مرکز بین المللی قدس در ادامه سخنان خود درباره این سرقت گفت: صهیونیست ها با اسنادی که سرقت کرده اند به زودی ادعای مالکیت قدس و زمین های اطراف آن را مطرح می کنند و سرقت این استاد می تواند یک فاجعه واقعی به شمار بیاید به ویژه با توجه به اینکه صهیونیست ها نیز مهارت زیادی در جعل و تقلب و بازی با اسناد دارند.

پیکر 249 شهید فلسطینی در مصادره صهیونیست ها قرار دارد

مرکز حقوق بشر المیزان در گزارش اخیر خود اعلام کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان پیکر 249 شهید فلسطینی را در اختیار دارد که برخی از این شهدا از دهه شصت قرن گذشته در مصادره صهیونیست ها قرار دارند، اما رژیم اشغالگر حاضر به تحویل پیکر شهدا به بستگان آنها نیست و از این ابزار برای شکنجه عمومی مردم فلسطین استفاده می کند.

وکلای مرکز حقوق بشر المیزان به تازگی با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ توانستند پیکر شهید انور محمد سکر را از صهیونیست ها تحویل بگیرند.

مرکز المیران گفت این اقدام در راستای تلاش های قانونی این مرکز برای آزادی پیکر شهدای فلسطینی است که در قبرستان های شماره ای و بی نام و نشان و یا در سردخانه های رژیم اشغالگر مدفون هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha