چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که در سایه کرامت اجتماعی جامعه به آرامش، پیشرفت و تحقق حکومت اسلامی می رسد، گفت: قرآن از همت اجتماعی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر یاد می کند که ما را به تعهدات اجتماعی و کرامت می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری در ویژه برنامه «دین، نشاط، زندگی» که با حضور عموم زائران در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه اگر شخصی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکند، جریمه می‌شود، بیان کرد: انسان هم اگر قوانین الهی را رعایت نکند، جریمه می شود و دیگر از زیارت، نماز و عباداتش لذت نمی‌برد.

وی، جریمه رابطه با نامحرم را از بین رفتن آرامش، جریمه ترک تقوا را از بین رفتن نورانیت و کوتاهی در نماز اول وقت را نداشتن برکت در زندگی ذکر کرد و افزود: در جامعه دینی و اسلامی برای رسیدن به کرامت اجتماعی باید حقوق یکدیگر را رعایت کنیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا، رعایت نظم، قانون اجتماعی و الهی، حقوق یکدیگر، وجدان کاری و صداقت را شرایط رسیدن به کرامت اجتماعی در جامعه معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در مورد عملیاتی شدن تعهدات اجتماعی گفت: اگر می‌خواهیم تعهدات اجتماعی عملیاتی شود، باید همت فردی، همت اجتماهی و همت حکومتی رعایت و افراد ملزم به رعایت آن شوند.

وی در توضیح همت فردی ابراز کرد: هر کس به عنوان یک عضو جامعه باید خود را مسئول بداند و بر تعهدات اجتماعی‌اش باقی بماند.

به گفته رئیس موسسه روایت سیره شهدا، قرآن کریم از همت اجتماعی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر یاد می کند که ما را به تعهدات اجتماعی و کرامت می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، ثمره کرامت اجتماعی را آرامش، پیشرفت و تعالی و الگو شدن و تحقق حکومت اسلامی برشمرد.

وی خطاب به مسئولان و دست اندرکاران گفت: متولیان صدا و سیما و سایر نهادهای حکومتی باید در جهت رسیدن به این تعهدات کمک کنند و اگر خطایی وجود داشت با قاطعیت برخورد و مجازات کنند و اگر هم جایی خوب کار شد از ابزارهای تشویقی استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha