چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اعلام زمان برگزاری هفتمین همایش «پارلمان ادیان جهان» در تورنتو

حوزه/ ۱۲۵‌مین سالگرد گردهمایی « پارلمان ادیان جهانی» که یکی از قدیمی‌ترین همایش‌های میان ادیانی می‌باشد قرار است با با عنوان «وعده انسجام و قدرت عشق» نوامبر ۲۰۱۸ در تورنتوی کانادا برگزار شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، هفتمین گردهمایی میان ادیانی «پارلمان ادیان جهان» با عنوان «وعده انسجام و قدرت عشق»، با هدف تغییر جهانی با حضور بیش از 12 هزار هیات نمایندگان از سرتاسر جهان انتظار می‌رود که در 1-7 نوامبر 2018 در تورنتوی کانادا برگزار گردد.

این اجلاس قدیمی‌ترین و متنوع‌ترین همایش میان ادیانی محسوب شده و 125‌مین سالگرد خود را با دعوت و گردهم جمع کردن رهبران و پیروان بیش از 200 سنت معنوی و مذهبی از سرتاسر جهان، و به منظور «درک جهانی، آشتی و تغییر» جشن می‌گیرد.

شیوه‌های پیشنهادی این اجلاس برای ایجاد تغییر، رسیدگی به عدالت اقتصادی، نژادی و فرقه‌ای و حل و فصل اختلافات شامل: ارتقاء ایفای نقش نسل‌های آینده، زنان و دختران، جوامع بومی و اقلیت‌ها از جمله مهاجران و پناهندگان در امور است. در همین راستا نیز شهر تورنتوی کانادا مکان مناسبی برای برگزاری این گردهمایی در نظر گرفته شده است.

دکتر لری گرین فیلد مدیر اجرایی این نشست هفت روزه می‌گوید: ما موضوع «وعده عشق و انسجام» را انتخاب کردیم زیرا عمیقا بر این باور هستیم برای تحقق یک جهان بهتر، صلح و پایداری این دو ضروری هستند.

وی در ادامه افزود:  جنبش‌های جهانی رو به رشد مبتنی بر ایمان که به طور فعالانه از موانع قدیمی عبور می‌کنند، به ماموریت 125 ساله ما رونق می‌دهند. آن‌ها نمونه‌های بسیار قانع کننده‌ای از همکاری و عشق در زمانه‌ای هستند که شرایط بسیار وخیم شده و در بعضی موارد ما ممکن است فرصت دیگری برای بهتر کردن اوضاع به دست نیاوریم.

برنامه‌های این همایش شامل صحبت سخنرانان بلند پایه بین المللی از نهادهای مذهبی، فرهنگی و مدنی، اجرای نمایش‌های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های هنری و همچنین کارگاه‌های آموزشی متخصصان به منظور ایجاد جنبش‌ها هستند.

آشنایی با گردهمایی «پارلمان مذاهب جهان»

اولین گردهمایی «پارلمان مذاهب جهان» در نمایشگاه جهانی کلمبیایی در سال 1893 در شیکاگو برگزار شد که در آنجا برای نخستین بار اجلاس تاریخی پارلمانی ادیان جهانی به منظور تعامل میان شرق و غرب ایجاد گردید. اجلاس‌های گذشته تقریبا 50 هزار نفر را از سرتاسر جهان در شیکاگو در آمریکا، کیپ تاون در آفریقای جنوبی، بارسلونا در اسپانیا، ملبورن استرالیا و سالت لیک سیتی در ایالات متحده آمریکا دور هم جمع کرده‌اند.

آخرین گردهمایی این سلسله اجلاس‌ها در سال 2015 در آمریکا و با حضور 10 هزار نفر از 75 کشور مختلف برگزار شد. این اجلاس با عنوان  «احیای قلب بشری ما» در سالت لیک سیتی برگزار شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha