جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد

حوزه/ این استاد حوزه در توصیه اخلاقی بر لزوم فراهم کردن نیازهای سفر آخرت تاکید کرد و گفت: همه ما باید براساس فرمایشات ائمه معصومین(ع) به فکر جمع آوری توشه برای عبور از رهگذر موقت دنیا باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد شامگاه سه شنبه در مراسمی که با حضور آیت الله العظمی سبحانی و آیات استادی، اعرافی، فقیهی، فقیه یزدی، یثربی، دوستی زنجانی، حجج الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، ملکوتی، طبسی، سید  حسن خمینی، سید علی خمینی، سید یاسر خمینی، طاهری خرم آبادی، روستاآزاد، بنیادی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اساتید حوزه و طلاب در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال دنیا را برای بشر به عنوان محلی ناپایدار قرار داده است، اظهار داشت: انسان مثل سایر موجودات زنده در این جهان فناپذیر است و در مدت کوتاهی اقامت مختصری دارد.

وی با اشاره به اینکه حضرت نوح به عنوان یکی از انبیای تجلیل شده در قرآن کریم از عمر طولانی در دنیا برخوردار بود، تصریح کرد: مرحوم شیخ صدوق در کتاب امالی نقل کرده هنگامی که عزرائیل می خواست برای قبض روح حضرت نوح(ع) اقدام کند، این پیامبر الهی گفت اجازه بده من از آفتاب به سایه بروم؛ وقتی نوح به سایه رفت در پاسخ به سوال عزرائیل مبنی بر اینکه دنیا را چگونه دیدی پاسخ داد همه عمر به اندازه آمدن همین از آفتاب به سایه بود.       

این استاد حوزه با بیان اینکه انسان نمی داند چه روزهایی را در پیش دارد که دست به عصیان و نافرمانی خدا می زند، ابراز داشت: کسانی که دنیادوست باشند مطابق وعده قرآن کریم در روز قیامت، حسرت خواهند خورد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در غفلت از حقیقت مرگ هستند، افزود: مرگ یک واقعیت و حقیقت است نه یک پندار؛ برخی تصور می کنند مرگ یک پندار است و زمان مشخصی دارد؛ مرگ هیچ گاه خبر نمی کند.

وی بر لزوم مرور اعمال در شبانه روز تاکید کرد و گفت: براساس روایات باید اعمال روزانه خود را حساب و سنجش کنیم؛ از ابتدای سال تاکنون شخصیت های زیادی در حوزه های مختلف از دنیا رفتند و انسان اطلاع ندارد فردا چگونه خواهد بود.

این استاد حوزه در توصیه ای اخلاقی بر لزوم فراهم کردن نیازهای سفر آخرت تاکید کرد و گفت: همه ما باید براساس فرمایشات ائمه معصومین(ع) به فکر جمع آوری توشه برای عبور از رهگذر موقت دنیا باشیم.

نتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha