جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گردهمایی ۱ هزار نفره برای حمایت از مسجد بلومینگتون + تصاویر

حوزه/ نزدیک به یک ۱ هزار نفر از مردم شهر بلومینگتون در مینه سوتای آمریکا، در مراسم حمایت از مسجد به آتش کشیده شهرشان جمع شده و به سخنرانی‌های شخصیت‌های برجسته مذهبی و سیاسی مختلف گوش فرا دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از startribune، نزدیک به 1 هزار نفر از مردم در شهر بلومینگتون در ایالت مینه سوتای آمریکا، با حضور در گردهمایی «مرکز اسلامی دارالفاروق» حمایت‌شان را از این مسجد نشان دادند.

مردم تمامی گروه‌های دینی، پیر و جوان، زن و مرد و کودک، از تمامی قومیت‌ها و نژادهای مختلف، با حضور در این مراسم، حادثه انفجار در این مسجد را که صبح شنبه، منجر به آتش کشیده شدن دفتر اداری امام جماعت شد محکوم کردند.

در این مراسم جمعیت 1 هزار نفری مردم شهر در چمن‌های پشتی مسجد گردهم آمده و به سخنرانی بیش از 20 شخصیت برجسته از جامعه مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و شخصیت‌های سیاسی گوش فرا دادند. سخنرانان از گروه‌های مختلف نیز همه پیام یکسانی را به اشتراک گذاشتند: ما همه مردم این شهر هستیم و نمی‌توانیم اجازه دهیم نفرت برنده شود.

* سرپرست شورای کلیساهای مینه سوتا: حمله به مسجد همانند حمله به کنیسه و کلیسا محکوم است

کشیش کورتز دیانگ، سرپرست شورای کلیساهای مینه سوتا گفت: حمله به یک مسجد همانند حمله به کنیسه و کلیسا و تمامی اجتماعات مذهبی می‌ماند و محکوم است. ما باید در مقابل این جلوه‌های نفرت ایستادگی کنیم.

محمد عمر مدیر اجرایی دارالفاروق نیز گفت: انفجار بمب در نماز صبح اتفاق افتاد و ما خدا را شکر می‌کنیم که کسی آسیب ندید. ما همچنین از خداوند متعال به خاطر داشتن این همسایه‌های خوب سپاسگذاریم.

تیم والز نماینده پارلمانی که به همراه چند تن از سیاستمداران آمریکایی در این مراسم حضور داشت گفت: این بمب گذاری یک عمل بزدلانه تروریستی بوده و ما باید جلوی بروز دوباره چنین اتفاقاتی را بگیریم.

در ساعت 5:5 صبح روز شنبه، هنگامی که مردم برای برگزاری نماز صبح در مسجد بلومینگتون گردهم آمده بودند، پرتاب بمب دست ساز به داخل دفتر امام جماعت و آتش گرفتن مرکز سبب بروز تفتیش و وحشت در میان نمازگزاران شد.

در این انفجار کسی آسیب ندید، اما به دفتر امام جماعت مسجد خسارات زیادی وارد شده و دود سرتاسر ساختمان را فرا گرفت. پنجره‌های دفتر شکسته شدند که یا به علت انفجار بود و یا به خاطر پرتاب بمب دست ساز از پنجره اتفاق افتاد.

درحالی که این حادثه تروریستی تمامی آمریکا را تحت تاثیر قرار داده، ترامپ رئیس جمهور آمریکا سکوت اختیار کرده است.

ابراهیم هوپر سخنگوی شورای روابط اسلامی آمریکایی در اعلامیه‌ای گفت: سکوت مقامات دولتی در سطح ملی در چنین مواقعی تنها در خدمت و تقویت کننده اسلام‌هراسان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha