جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب

حوزه/ مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی از اهدای ۵۰۰ جلد کتاب حوزوی، توسط یک روحانی خیر شهرستان بجنورد به حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: یک نفر روحانی خیر و نیک‌اندیش بجنوردی 500 جلد کتاب حوزوی را به حوزه علمیه استان اهدا کرد.

وی با اشاره به اینکه اهدا و نذر کتاب بهترین کار خیر اهالی فرهنگ و دانش است، افزود: می‌توان به روش‌های مختلف ازجمله فعالیت‌های فرهنگی و بخشیدن کتاب به کتابخانه‌ها، کار خیر مؤثر و ارزشمندی انجام داد.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به لزوم تشویق مردم به اهدای کتاب گفت: اگر مردم کتاب‌هایی را که مطالعه کرده‌اند، به کتابخانه‌ها اهدا کنند، کاری ماندگار انجام داده‌اند و در ارتقای فرهنگی جامعه سهیم شده‌اند، زیرا اهدای کتاب اهدای اندیشه است.

وی به موضوع کتابخانه سازی و تجهیز کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: مردم و خیران همواره همت خود را در بخش‌های زیادی به نمایش گذاشته‌اند و بسیاری از خلأهای موجود در بخش‌های مختلف را از این طریق رفع کرده‌اند، اهمیت کتابخانه سازی و تجهیز کتابخانه نیز کمتر از کارهای خیر دیگر نیست و ثواب آن نیز برای فرد ماندگار است.

مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که سهیم شدن در امر خطیر فرهنگ سازی، سهیم شدن در ساختن آینده‌ای روشن است، خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند علاوه بر توسعه و ساخت کتابخانه‌ها در توسعه منابع کتابخانه‌ای نیز سهیم باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha