سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سوءاستفاده عربستان از خودروهای زرهی کانادایی علیه شیعیان

حوزه/ تصاویر در یک ویدئوی ۹ ثانیه‌ای نشان می‌دهد که رژیم آل سعود از خودروهای زرهی کانادایی برای سرکوب شیعیان در العوامیه استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، فیلم ویدئویی جدید به دست آمده توسط رادیوی بین المللی کانادا نشان می‌دهد که خودروهای زرهی جدید و تازه ساخت کانادایی، توسط نیروهای امنیتی رژیم آل سعود، علیه شیعیان در شرق عربستان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این ویدئوی 9 ثانیه‌ای فشار مضاعفی بر دولت کانادا قرار داده تا قرار داد چند میلیارد دلاری خود را با  خانواده سلطنتی آل سعود که مدل‌های جدیدتر و مرگبارتری از این سلاح‌ها را برای این رژیم به ارمغان خواهد آورد، لغو کند.

این ویدئو توسط یک فعال مدنی شیعه از عربستان سعودی به این شبکه ارسال شده است. این ویدئو نخستین شواهد مربوط به استفاده از این نوع سلاح‌ها توسط رژیم آل سعود برای سرکوب شیعیان را در شهر‌های شیعه نشین عربستان سعودی ارائه می‌دهد.

توجه رسانه‌ها تاکنون بر روی استفاده نیروهای ویژه امنیتی سعودی از خودروهای زره پوش تولید شده توسط یکی دیگر از تولیدکننده‌های کانادایی با نام «خودروهای زرهی ترادین» متمرکز شده بود، اما این خودروهای جدید توسط شرکت دیگری تولید شده‌اند.

طبق گزارشی که 2 هفته پیش منتشر شده بود، نیروهای امنیتی رژیم آل سعود از خودروهای زرهی مرگبار ترادین در جنگ علیه شیعیان در شهر العوامیه استفاده کرده و این گزارش‌ها خواستار توقف فرستادن این خودروها به عربستان شدند.

شایان ذکر است مقامات سعودی اطلاعات بسیار اندکی از وضعیت العوامیه منتشر کرده اند. اما تصاویر و فیلم های منتشر شده به وسیله ساکنان و فعالان محلی نشان می دهد این شهر عملا به یک منطقه جنگی تبدیل شده است و ساختمان‌های بسیاری بر اثر برخورد گلوله توپخانه آسیب دیده اند و خیابان ها و گذرگاه ها مملو از ویرانه‌های ساختمان ها هستند. مردم محلی می گویند تا کنون بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان عوامیه به شهرها و مناطق امن مجاور رفته اند.

گفتنی است عربستان سعودی از آغاز سال جدید میلادی، ۶۶ نفر را اعدام کرده که ۲۶ نفر آنها در سه هفته اخیر گردن زده شده اند؛ این بدان معنا است که عربستان هر روز یک نفر را اعدام کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha