سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مصلحی

حوزه/ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اظهار کرد: از ترفندهای پروژه نفوذ، دشمن‌تراشی و بدبینی نسبت به نیروهای وفادار به‌نظام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، امروز در همایش بسیج اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران در مشهد با بیان اینکه بحث نفوذ مدت‌ها در بیانات مقام معظم رهبری مطرح است، عنوان کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه در شکل‌دهی حرکات مردمی جایگاه ویژه‌ای داشته و حرکت جهانی انقلاب اسلامی نیز از حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه قم آغاز شده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن از همین نقطه، یعنی از طریق حوزه‌های علمیه قم، به دنبال آن است که انقلاب را متوقف کند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: دشمن تلاش دارد در سه حوزه مردم، مسئولین و نخبگان بحث نفوذ را دنبال کند و مقام معظم رهبری بر اساس مطالعه دقیق اطلاعاتی که داشتند بحث نفوذ را موردی و جریانی بیان کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی افزود: از نگاه مقام معظم رهبری در نفوذ موردی، یک نفر به‌عنوان جاسوس وارد عمل می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنان جاسوسی برای ترور فیزیکی و نابودی افراد است و این نوع نفوذ در طول تاریخ زندگی بشری سابقه دیرینه‌ای دارد.

وزیر سابق اطلاعات بیان داشت: در ترور شخصیتی برخی اوقات روی نظام فکری فرد کار می‌کنند تا نظام فکری او را به هم بریزند؛ از این رو افرادی که روزی جزئی از نظام بودند، امروز بر ضد ولایت‌فقیه می‌نویسند و در این زمینه حوزه‌های علمیه باید پاسخگو باشد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: دشمن در نفوذ موردی طوری بر فرد سرمایه‌گذاری می‌کند که به مرکز قدرت برسد و سپس او را از جایگاه و منصب می‌اندازد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به نقش یهود و صهیونیست در تدوین تاریخ، گفت: امروز صهیونیست در مقابله با انقلاب اسلامی از هیچ اقدامی در نفوذ مضایقه نمی کند؛ به‌طوری‌که فردی را به مرکز حکومت می‌رسانند و این همان نفوذ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان اینکه نفوذ به دنبال اتفاقاتی در حوزه مردم است بیان کرد: دشمن در هر یک از اقشار مسئولین، نخبگان و مردم یک موضوع خاص را دنبال می‌کنند و نخستین هدف در حوزه مردم خوش‌بین سازی آنان نسبت به دشمن اصلی و درجه‌یک یعنی آمریکاست.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امروز به‌قدری که نیروهای انقلابی مورد تعرض قرار می‌گیرند، استکبار مورد تعرض قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: از دیگر ترفندهای پروژه نفوذ، دشمن‌تراشی و بدبینی نسبت به نیروهای وفادار به‌نظام و انقلاب است.

وی گفت: در تحلیلی که  سازمان سیا  آمریکا پس از فتنه 88 منتشر کرد نتیجه‌گیری خود را این‌گونه بیان می کند: «از اول انقلاب همه سرمایه‌گذاری‌مان را در نفوذ در دانشگاه قرار دادیم اما حالا به این نتیجه رسیدیم که باید سرمایه‌گذاری‌مان در حوزه‌های علمیه باشد».

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی ابراز کرد: انقلاب از حوزه علمیه نشأت گرفته است و نظام فکری آن مبتنی بر مبانی حوزه می باشد، به همین خاطر هدف اصلی دشمن حوزه‌های علمیه است و صهیونیست در این موضوع کارکشتگی عجیبی دارد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: اقدام دیگر دشمن، تضعیف مبانی گفتمان انقلاب اسلامی و بازتعریف جدید غیر اصیل و غیر منطبق با اندیشه امام از مبانی گفتمان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در پایان با اشاره به برنامه پروژه نفوذ دشمن برای ایجاد خطای محاسباتی در بین مسئولین، و اتخاذ تصمیمات اشتباه در مسائل کلان، گفت: تهدید و ایجاد ترس در بین مسئولان، القاء یاس و تلقین شعار ما نمی توانیم، مشغول کردن به خیال پردازی و آرزوهای دست نیافتنی، ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند متعال، خیرخواه نشان دادن دشمن و تحریف سخن حق و ارائه تحلیل از سخن باطل، از جمله ابزارهای دشمنان برای رسیدن به اهداف استعماری شان است. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نفوذ IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    0 0
    دمش گرم