پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نوشت یار

حوزه/نرم افزار آموزش « تایپ صوتی آنلاین» و « تبدیل عکس کتاب به متن تایپ شده » به کوشش شرکت نسیم شاخص اطلاعات نور وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و از هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

حجت الاسلام چکانی، متکفل پروژه در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت:با توجه به گسترش منابع الکترونیک و اینترنتی، بسیاری از مولفان و محققان برای تحقیقات خود از منابع الکترونیک استفاده می‌کنند اما به علت این که قادر نیستند با سرعت یک تایپیست مطالب را تایپ کنند مجبور می‌شوند یک بار از منابع الکترونیک به صورت دستی فیش‌برداری کنند و تمامی مطالب کتاب یا پایان‌نامه را با دست بنویسند و تدوین کنند و در نهایت تمام مطالبی را که با دست خود نوشته‌اند جهت تایپ به تایپیست بدهند که مستلزم صرف وقت و هزینه بسیاری است.

با کمک این نرم افزار محققان می‌توانند خودشان مطالب را تایپ کنند بنابراین از فیش برداری دستی خلاص می‌شوند و می توانند تمامی فیش برداری‌ها را به صورت الکترونیک وارد تحقیق کنند و مورد استناد قرار دهند یا نقد و بررسی کنند. همچنین اگر منابع تحقیق به صورت الکترونیکی موجود نباشد و فقط به صورت چاپی موجود باشند، می‌توانند از کتاب یا مقاله چاپ شده (فارسی یا عربی) عکس بگیرند یا اسکن تهیه کنند سپس با کمک آموزش ارائه شده در نرم‌افزار «نوشت یار» آن را به «متن تایپ شده» تبدیل کنند و در نرم‌افزار word ویرایش کنند.

لذا با کمک آموزش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نرم‌افزار‌ « نوشت یار» که مستلزم در اختیار داشتن یک میکروفن معمولی و اینترنت پرسرعت است، کاربران می‌توانند بدون خسته کردن انگشتان خود، با سرعت یک تایپیست بلکه بالاتر از آن، صحبت‌های خود را تایپ کنند. همچنین می‌توانند از کتاب یا مقاله چاپ شده عکس بگیرند یا اسکن تهیه کنند سپس آن را به «متن تایپ شده» تبدیل کنند. همچنین با إعمال تنظیمات بیان شده در این نرم‌افزار همه افراد می توانند از طریق سامانه گوگل داک تایپ گفتاری فارسی داشته باشند.

بعد از این آموزش برای تایپ گفتاری فقط به یک میکروفن معمولی و اینترنت پرسرعت نیاز است، در صورت نداشتن اینترنت ADSL می‌توان اینترنت «تری جی» یا «‌فور جی» موبایل را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کرد و از آن استفاده کرد.

این نرم افزار آموزشی کاربردی این اطمینان را به کاربران خود می دهد که؛ «دقت بالای 95 درصد در تایپ صوتی»، «دقت بالای 97 درصد در تبدیل عکس به متن»، را با آموزش‌ کامل گام به گام، به زبان ساده و قابل فهم و قابل اجرا حتی برای افراد مبتدی» به مخاطبان خود بیاموزد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این نرم‌افزار علاوه بر فروشگاه مجازی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir و  https://goo.gl/9nz6EY به نمایشگاه دائمی مرکز نور واقع در قم بلوار جمهوری نبش کوچه 4 ساختمان نور مراجعه کنند، همچنین کسانیکه تمایل به تهیه انبوه این محصول دارند می توانند درخواست خود را به پست الکتروینک یا شماره تلگرامی ذیل ارسال کنند.

ایمیل: haghparastan@yahoo.com

 تلگرام: 09302072034

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha