پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جوانان اندونزیایی برای کودکان روستایی کامبوج مدرسه اسلامی می‌سازند

حوزه/ گروهی از جوانان اندونزیایی قصد دارند برای کودکان روستایی در استان کامپونگ چام در کامبوج که به دلیل نبود امکانات آموزشی در خارج از مسجد کلاس درس تشکیل می‌دهند، مدرسه اسلامی بنا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از netralnews، گروهی متشکل از جوانان مسلمان اندونزیایی برای کودکان روستایی در کامبوج مدرسه اسلامی بنا می‌کنند.

چهار دانش آموز موسسه کشاورزی بوگور یک مدرسه ابتدایی اسلامی برای کودکان دهکده ترابنگ چوک، در استان کامپونگ چام واقع در کامبوج بنا می‌کنند که در تاریخ 3 اکتبر تکمیل خواهد شد.

باگوس وایوتومو یکی از بنیانگذاران این مدرسه می‌گوید: یک دهه است که کودکان این روستا در آرزوی داشتن مدرسه اسلامی بوده‌اند، اما به دلیل عدم رسیدگی مقامات محلی هیچ مکانی برای تحصیل ندارند. ما شاهد بودیم که کودکان خواهان تحصیل هستند، اما هیچ مدرسه اسلامی وجود ندارد و آن‌ها نیز به ناچار در بیرون مسجد کلاس تشکیل می‌دهند.

 به گفته وایوتومو و دوستانش، این مدرسه کوچک روستایی قرار است 2 کلاس درس داشته باشد و ظرفیت تحصیل بیش از 50 دانش آموز را خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: ساخت این مدرسه 100 میلیون روپیه اندونزی خرج برمی‌دارد که ما از طریق ایجاد یک سایت اینترنتی و جمع آوری کمک‌های مردمی امیدواریم به این مهم دست یابیم. به عنوان بخشی از هدف طولانی مدت ما، در این مدرسه، کودکان کامبوجی می‌توانند بیشتر درباره اسلام یاد بگیرند و  این مسئله نقش مثبتی در زندگی مردم و آینده کامبوج ایفاء خواهد کرد.

مسلمانان کامبوج

پادشاهی کامبوج کشوری است در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن پنوم پن است. جمعیت این کشور ۱۴٫۸ میلیون نفر و زبان رسمی آن خِمِر است که خط ویژه خود را دارد. دین ۹۶ درصد از مردم این کشور بودایی هستند. تخمین درستی از میزان مسلمانان این کشور وجود ندارد اما گفته می‌شود که 700 هزار مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند و تمرکز آن‌ها در استان کامپونگ چام است.

لازم به ذکر است مسلمانان در استان کامپونگ چام در کامبوج وضعیت اقتصادی بدی دارند. بیشتر ساکنان این منطقه را کشاورزان، کارگران کارخانه‌ها و ماهیگیران تشکیل می‌دهند. آن‌ها اقلیت مذهبی محسوب می‌شده و هزینه بالای زندگی در کامبوج نیز فشار مضاعفی به آنان وارد می‌سازد. در این میان بسیاری از ساکنان از ساخت مدارس اسلامی به شدت حمایت کرده و خواهان ایجاد ساختار آموزشی دینی برای کودکان‌شان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha