شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آئین گرامیداشت روز خبرنگار و تکریم و معارفه مدیرمسئول رسانه رسمی حوزه

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین مولایی گفت: بین المللی بودن حوزه از اهداف رسانه حوزه های علمیه است و در این راستا خبرگزاری حوزه به زبان های عربی و انگلیسی راه اندازی شد؛ البته در ابتدای راه هستیم و نیازمند توجه ویژه به این موضوع می باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مولایی، صبح امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تکریم و معارفه مدیرمسئول رسانه رسمی حوزه های علمیه که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: در حدود 15 سال پیش در محله گذرخان و پشت مدرسه علمیه آیت الله العظمی بروجردی(ره) در یک ساختمان کوچک مقررگردید، نشریه ای در حوزه ایجاد شود.

قائم مقام بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: در ابتدای کار با ابهاماتی مثل اینکه آیا می شود یا نمی شود، می گذارند یا نمی گذارند و چیزهایی از این قبیل کار آغاز شد و نشریه ای چهار صفحه ای با تیراژی سه هزار نسخه ای منتشر شد و این کار به لطف خدا بیش از حد انتظار ما پیش رفت.

*کار رسانه ای حوزه بی بازتاب و بی حرف شدنی نیست

مدیر عامل سابق خبرگزاری حوزه  گفت: در همه این سالها لطف اهل بیت(ع) را به خوبی احساس کردیم و الطاف زیادی از بسیاری از عزیزان و بزرگان حوزه دیدیم و به صورت طبیعی نیز نامهربانی ها و کم لطفی هایی را در طول این سالها  از سوی برخی مشاهده کردیم، اما به خوبی حس کردیم که کار رسانه حوزه بی بازتاب و بی حرف شدنی نیست و ما همه این سختی ها و ناملایمات را به جان خریدیم.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی گفت: باهمه سختی هایی که در طول این سالها وجود داشت و  در مرکز مدیریت حوزه،  ادبیات رسانه ای  به خوبی تعریف نشده بود؛ اما خوشبختانه مدیران حوزه پای این رسانه ایستادند و در سختی هایی که در تاسیس و توسعه این رسانه مهم و اثر گذار وجود داشت ما را یاری کردند.

مدیر مسئول سابق هفته نامه افق تاکید کرد: در ایتدای کار باید خیلی از مفاهیم را به بسیاری از عزیزان تفهیم می کردیم؛ اما  امروز این نشریه افتخار دارد که  500 شماره از آن چاپ شده است و تیراژ 20هزار تایی را تجربه کرده است که یک سوم تیترهای آن  اختصاص به سخنان رهبر معظم انقلاب داشته است و همچنین  خبرگزاری حوزه افتخار انتشار ده ها هزار خبر را از حوزه و معارف دینی داشته است.

*نقش رسانه حوزه در فراگیر کردن پوشش اخبار

وی گفت: با همه سختی هایی که در ابتدای کار وجود داشت؛ اما امروز شاهد هستیم که  بیوت مراجع خودشان تیم خبری دارند و خودشان پوشش می دهند و ارسال می کنند و به حق این فرهنگ را این مجموعه رسانه حوزه فراگیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی خاطر نشان ساخت: بین المللی بودن حوزه از اهداف رسانه حوزه های علمیه بوده و در این راستا در خبرگزاری حوزه  زبان های عربی و انگلیسی  ایجاد شد؛ البته در ابتدای راه قرار داشته و نیازمند توجه ویژه به این موضوع می باشیم.

وی با بیان گوشه ای از دستاوردهای عظیم این مجموعه  ابراز داشت: امروز قریب به 100 جلد کتاب بالقوه در این رسانه آماده  تدوین است که قریب به 5 جلد کتاب آماده چاپ می باشد.

قائم مقام بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء خاطرنشان ساخت: از مدیران قبلی حوزه، آیات مقتدایی و حسینی بوشهری کمال تقدیر و تشکر را داریم که در این راه پشتیبان ما بوده اند و از آیت الله اعرافی، مدیر  حوزه های علمیه نیز تشکر می کنیم؛ همچنین از حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال نیز که در این سال ها همراه ما بودند تقدیر داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی در پایان گفت: تمام امید ما به فروغ روزافزون این مجموعه است و امیدواریم در ادامه با قدرت بیشتر به راه خود ادامه دهد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha