جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رژیم صهیونیستی بزرگداشت «روز نکبت» را ممنوع اعلام کرد

حوزه/ رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد موسساتی که مراسم بزرگداشت سالروز «نکبت»، روز اشغال فلسطین به دست نظامیان اسرائیلی را برگزار کنند، جریمه‌های سنگینی باید بپردازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، رژیم صهیونیستی بزرگداشت روز نکبت در سرزمین‌های اشغالی را غیرقانونی اعلام کرد.

مقامات اشغالگر اسرائیلی آماده اعمال جریمه‌های سنگین بر ساکنان فلسطینی هستند که بزرگداشت سالروز نکبت، روز اشغال فلسطین را برگزار کنند.

یکی از اعضای عرب کنست گفت: مقامات صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند نهادهایی را نیز که برای برگزاری بزرگداشت روز نکبت مراسم برگزار کرده یا توسط شهروندان فلسطینی اجاره می‌شوند جریمه کنند.

جمال زهالکه عضو کنست اسرائیل گفت: اقدام اسرائیل علیه ساده‌ترین مبانی دموکراسی و آزادی بیان است. رژیم صهیونیستی نژادپرست است و به همین جهت نیز فقط اعراب و موسسات و نهاد‌های مربوط به آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

این قانون با عنوان «قانون نکبت» نخستین بار در سال 2011 تصویب شد و اخیرا ملاقات‌هایی برای اعمال این قانون میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی انجام گرفته است. این قانون تصریح می‌کند: هر موسسه‌ای که به اصطلاح «دولت اسرائیلی» را قبول نداشته باشد، جریمه بسیار سنگینی را بایستی بپردازد.

همچنین بر اساس این قانون هر گونه اقدامی علیه رژیم صهیونیستی از جمله بزرگداشت «روز نکبت» در سرزمین‌های اشغالی نیز از این پس مجرمانه بوده و جریمه‌های سنگینی در پی خواهد داشت.

اسرائیل تحمل بزرگداشت قهرمانان فلسطینی را ندارد

گفتنی است اخیرا گزارش‌هایی به دست مقامات اسرائیلی رسید که سالن تئاتر یک موسسه توسط فلسطینیان اجاره شده و مراسمی به افتخار یکی از زندانیان فلسطینی برگزار شده بود. وی از اعضای سابق کنست بود که به جرم قاچاق تلفن به زندان‌های فوق العاده امنیتی رژیم صهیونیستی و کمک به زندانیان فلسطینی مجرم شناخته شد و بزرگداشت وی خشم اسرائیل را برانگیخت.

روز نکبت چه روزی است؟

روز اشغال فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیست «روز نکبت» نامیده می‌شود.

در 15 ماه مي سال ۱۹۴۸ میلادی، حادثه‌ای تلخ در تاريخ سرزمین فلسطين رخ داد که بر اثر آن ۷۸ درصد سرزمین فلسطین به استثنای کرانه باختری و نوار غزه توسط صهیونیست‌ها اشغال شد و بیش از ۷۵۰ هزار نفر از شهروندان فلسطینی زیر آتش سنگین توپخانه و کشتارهای دسته جمعی غاصبان صهیونیست به سه کشور همجوار یعنی لبنان، سوریه و اردن آواره شدند و سپس در طول زمان از آنجا به ده‌ها کشور جهان پراکنده شدند.

اگرچه آمار دقیقی از تعداد آوارگان فلسطینی در کشورهای همسایه و کشورهای مختلف جهان دست نیست، اما برخی آمارها از ۵ تا ۷ میلیون آواره فلسطیینی خبر می‌دهند که در نتیجه اشغالگری صهیونیست‌ها از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

«نكبة» در عربی به معنای مصیبت و فاجعه بزرگ است و از ۱۵ می ۱۹۴۸ میلادی که سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیست اشغال شد، همه ساله مراسم‌ها و برنامه‌های مختلفی در فلسطین و کشورهایی که پناهندگان و آوارگان فلسطینی در آن‌‌جا حضور دارند، برای یادآوری جنایات صهیونیست‌ها در این روز به نسل‌های بعدی برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha