شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
اسماعیل نژاد

مسئول مرکز مشاوره معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: کارگاه مشاوره تحصيلي انتخاب رشته كنكور ۹۶ با عنوان «انتخاب رشته = آينده روشن»، ویژه فرزندان طلاب حوزه علمیه مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل نژاد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر گفت: ​در این کارگاه که برای نخستین مرتبه برگزار شد، بیش از چهل نفر از فرزندان دختر و پسر طلاب حوزه علمیه مشهد، در دو جلسه مجزا از مطالب مطرح شده استفاده کردند.

وی به موضوع های مطرح شده در این کارگاه اشاره و ابراز کرد: چگونگی انتخاب رشته در دانشگاه های مختلف، تشریح موانع و اشتباهات در انتخاب رشته و تبیین اصول و قواعد یک انتخاب رشته منطقی از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم با یک برنامه ریزی جامع و همه جانبه خدمات بیشتری به طلاب و خانواده های ایشان ارائه کنیم، هدف از تشکیل مرکز مشاوره  معاونت فرهنگي اجتماعي حوزه علمیه خراسان را خدمت رسانی به طلاب و خانواده های ایشان در زمینه های مختلف از جمله مشاوره های خانوادگی و تحصیلی عنوان و خاطر نشان کرد: بر این اساس و با توجه به اهمیت انتخاب رشته برای شرکت کنندگان در کنکور، تلاش کردیم با دعوت از اساتید برجسته، مشاوره های لازم در زمینه انتخاب رشته کنکور را به فرزندان طلاب حوزه علمیه ارائه کنیم.

حجت الاسلام اسماعیل نژاد در ادامه در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر کارگاه یاد شده، تا کنون بیش از 60 نفر از فرزندان طلاب به صورت حضوری و تلفنی در مورد انتخاب رشته کنکور مشاوره دریافت کرده اند، گفت: البته مشاوره های تحصیلی ما به انتخاب رشته محدود نمی شود و در زمینه های گوناگون از جمله برنامه ریزی تحصیلی، مهارت های مطالعه، شیوه صحیح هدف گذاری تحصیلی،  راه های افزایش انگیزه، مواجهه با افکار مزاحم، مهارت استماع، بی رغبتی های تحصیلی، مهارت تمرکز، تحرک های زاید محیطی و افت تحصیلی ارائه مشاوره داریم.

وی افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های ما تحصیل طلاب است که در این زمینه نیز با بهره گیری از اساتید متبحر و کارآمد پاسخگوی مراجعان به مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان بوده ایم.

مسئول مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این مرکز در دو بخش اداره خواهران و برادران و در دو شیفت صبح و بعداز ظهر آماده خدمت رسانی به طلاب و خانواده ایشان می باشد، اظهار کرد: برای استفاده از خدمات مختلف این مرکز می توان به نشاني چهارراه راه آهن، نبش عبادی 55 مراجعه كرد و يا با شماره تلفن های‌ 32240770  و 32220008 ويژه پذيرش برادران، 32280141 و 32220008 ويژه پذيرش خواهران و 32256126 ویژه امور آموزشی برنامه‌ريزي و مشاوره جمعي خواهران تماس گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha