جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سفر مدیر حوزه های علمیه به استان مرکزی_ آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور به تبیین بزرگترین خطری که امروز حوزه و روحانیت را تهدید می کند پرداخت و گفت: اگر به ما احساس آرامش دست بدهد و کار در حوزه را کاری روز مره و عادی تلقی کنیم و از دسیسه ها و نفوذ دشمن غافل باشیم، بزرگترین خطر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر امروز در نشست صمیمی با کادر علمی و مدیریتی مدارس علمیه استان مرکزی که با حضور آیت الله دری نجف آبادی،‌ در سالن همایش های مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد، به تبیین اهمیت کار جهادی برای پیشبرد اهداف عالیه حوزه های علمیه پرداخت.

وی با بیان این که با سستی و کاهلی کسی راه به جایی نمی برد و برنامه ریزی و اقدام سنجیده می خواهد، چرا که شرط پیروزی در میدان الهی قیام خالصانه برای خداست، افزود:  امروزه شاهد شکوفایی حوزه های علمیه هستیم و باید دانست بقای حوزه در طول تاریخ در سایه مجاهدت ها و تحمل سختی ها، مشقت ها و مرارت های فراوان علما و بزرگان بوده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور به تبیین بزرگترین خطری که امروز حوزه و روحانیت را تهدید می کند، پرداخت و گفت: اگر به ما احساس آرامش دست دهد و کار در حوزه را کاری روز مره و عادی تلقی کنیم و از دسیسه ها و نفوذ دشمن غافل باشیم، بزرگترین خطر است.

آیت الله اعرافی با بیان این که امروز ما رقبا و معاندان کمر بسته ای داریم که زمانی، بسیاری از این ها خواب بودند و امروز بیدار شده اند، ابراز داشت: موج تمدن غربی تلاش دارد نگذارد گفتمان انقلاب اسلامی سر بلند کند، لذا دژ استوار ایران، یعنی حوزه و روحانیت باید بیدار باشد و با برنامه درست عمل کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به رویکرد تحولی مدیریت حوزه، تاکید کرد: در دور جدید مدیریت حوزه با توجه به تجربه های قبل، تلاش داریم با بازنگری در برنامه ها و نگاه بلند به افق های پیش رو، گام های بلندی را برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین انتظارات مدیریت حوزه های علمیه از مراکز استانی حوزه پرداخت و گفت: انتظارات زیادی از مراکز استانی می رود که اولین آنها این است که مدیران استانی بر اساس طرح آمایش برنامه 5 ساله حرکت کنند. انتظار دوم این است که شوراهای مرتبط تشکیل شوند و نظم منسجمی داشته باشند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: انتظار می رود مدیران استانی در جلسات منظم کنار هم بنشینند و در موضوعات مختلف بحث و گفت و گو داشته باشند، چرا که این کار ثمرات بسیار خوبی دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گروه های علمی تربیتی در مدارس علمیه تشکیل شود، چرا که این گروه های علمی تربیتی می تواند در دنش افزایی طلاب نقش بسزایی داشته باشد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، معاون آموزش حوزه ها علمیه به تببین برخی از برنامه ها پرداخت و گفت: استفاده از تعطیلات تابستان به مراکز استانی ابلاغ شده است و آنها می توانند 45 روز درسی داشته باشند. همچنین در استان مرکزی امتحان شفاهی پایه 6 برقرار است و طلاب نیازی به حضور در قم جهت امتحان شفاهی پایه 6 ندارند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha