پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ البن حمضة روحانی شیعه عربستانی

حوزه/ فعالان حقوق بشر عربستان اعلام کردند دادگاه عربستان شیخ محمد البن حمضة از روحانیون شیعه عربستان را به خاطر چند ثانیه دعا برای مردم بحرین به ۳ سال زندان محکوم کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» فعالان حقوق بشر عربستان اعلام کردند دادگاه عربستان شیخ محمد البن حمضة از روحانیون شیعه عربستان را به اتهام بیان نظر و استفاده از حق آزادی بیان به 3 سال زندان محکوم کرده است. این حکم در حالی صادر شد که پرونده این روحانی از دو سال پیش تا کنون در دادگاه باز و در حال بررسی است.

طه الحاجی وکیل و فعال حقوقی عربستان گفت: حکم صادر شده علیه شیخ حمضة توسط دادگاه بدنام جزایی عربستان فقط به خاطر سخنرانی دینی شیخ حمضة در مسجد جامع شهر احساء در سال 2012 است که آن سخنرانی موضوع اخلاقی داشت و در پایان آن شیخ دعا کرد که خداوند برای بحرین فرج حاصل کند و شیخ توفیق عامر و شیخ نمر که در آن زمان زندانی بودند آزاد شوند.

وی افزود: این دعا بسیار گذرا و فقط چند ثانیه بود، اما همان عاملی شد برای اینکه شیخ حمضة که یک سخنران اخلاقی و تربیتی است، توسط نیروهای امنیتی تحت تعقیب قرار بگیرد.

شیخ البن حمضة 60 سال سن دارد و به شدت بیمار است و پیش از این در سال 2009 نیز بازداشت شده و چند ماه بدون محاکمه و تفهیم اتهام زندانی بود.

اکنون سیاست بازداشت و آزار و اذیت علمای شیعه منطقه الشرقیه به سیاست آشکار عربستان تبدیل شده و تنها جرم این روحانیون نیز مخالفت با سیاست های سرکوبگرانه آل سعود است.

دادگاه عربستان به تازگی شیخ حسین الراضی را نیز فقط به خاطر یک سخنرانی و اعتراض به سیاست های سرکوبگرانه داخلی و جنگ های نظام عربستان به 13 سال زندان محکوم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha