پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ دومین مجمع دبیران و روسای شوراهای امربه معروف و نهی ازمنکر دستگاه های قضایی استان قم تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مجمع دبیران و روسای شوراهای امربه معروف دستگاه های قضایی استان در محل سالن جلسات اداره تعزیرات حکومتی استان قم  و با حضور روسای اداره کل زندانهای قم و پزشکی قانونی استان ،اداره کل بازرسی استان، دادسرای ویژه روحانیت، سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با هدف بررسی وضعیت موجود و پیگیری مصوّبات جلسات گذشته تشکیل شد.

در این جلسه قاضی صیدی، رئیس‌ سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و معاون امربه معروف دستگاه های نظامی قضایی ستاد امربه معروف استان، ترویج امربه معروف را به موجب قانون، وظیفه رئیس هر دستگاه دانستند و گفتند: طبق قانون حمایت از آمران به معروف در همه دستگاه ها باید شورای امربه معروف تشکیل شود.

قاضی صیدی خاطر نشان کرد: افراد شورای مذکور در درجه اول خودشان باید آمربه معروف باشند و در مرحله بعد نسبت به تشکیل گروه تذکر لسانی در آن اداره اقدام کنند.

در ادامه حجت الاسلام تهامی، رئیس اداره کل زندانهای استان قم عضویت افراد با انگیزه و دغدغه مند را در مجموعه امربه معروف خواستار شد و افزود: بازرسی های دوره ای از ادارات استان، یکی دیگر از راه های ترویج امربه معروف می باشد، چرا که بعضی از منکرات از منظر مراجعه کنندگان به ادارات مهم به نظر می رسد که رفع آن در اولویت باید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معرفت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز ضمن خرسندی از اقدامات معاونت دستگاه های قضایی نظامی ستاد، پیشبرد اهداف ستاد را در راستای دستورالعمل های  ابلاغی ستاد مرکز دانست.

در این جلسه مقرر گردید، ماهانه دستگاه های مذکور گزارش عملکرد خود را در این جلسه ارائه دهند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha