سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دولت آمریکا

حوزه/یک استاد دانشگاه جورج تاون در واشنگتن، که برای نشستی به استانبول رفته بود گفت: دولت آمریکا از زمان حمله ۱۱ سپتامبر تاکنون به مسلمانان به چشم تهدید امنیتی نگاه می‌کند و مسلمانان و سازمان‌های اسلامی را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از آناتولی، یک استاد دانشگاه جورج تاون در ایالت واشنگتن گفت: دولت آمریکا از زمان حمله 11 سپتامبر تاکنون به مسلمانان به چشم یک تهدید امنیتی نگاه می‌کند.

جاناتان براون استاد دانشگاه معتبر آمریکا که در همایشی در استانبول شرکت کرده بود گفت: از نظر دولت آمریکا مسلمانان شهروند یا یک شخصیت مذهبی، مرد، زن یا دختر و پسر نیستند بلکه یک معضل امنیتی محسوب می‌شوند.

براون در این همایش با عنوان «جنبش‌های اسلامی در آمریکا از زمان 11 سپتامبر تا دوره ترامپ» گفت: حمله 11 سپتامبر سبب شده که مسلمانان و سازمان‌های اسلامی توسط دولت هدف قرار بگیرند.

تعطیل سازی تدریجی سازمان‌های اسلامی

وی افزود: یکی از نخستین اقدامات دولت ایالات متحده در این خصوص، آغاز روند تدریجی تعطیل سازی سازمان‌ها و خیریه‌های مسلمانان بود. آن‌ها تقریبا تمامی نقل و انتقالات مالی میان مسلمانان و کشورهای مسلمان‌نشین یا هر سازمان اسلامی خارج از کشور را از نزدیک کنترل می‌کنند و عملا قصد دارند از پایه رابطه مسلمانان آمریکایی را از اقتصاد جهان اسلام و در سطح بین المللی جدا سازند.

این استاد دانشگاه در خصوص وضعیت مسلمانان در زمان ریاست جمهوری ترامپ نیز گفت: با وجود همه اشکالات، ریاست جمهوری ترامپ سبب شده مسلمانان علیه گروه‌های نژادپرست راست افراطی و اسلام‌ستیز به یک سازماندهی و اتحاد متفاوتی دست پیدا کنند. و جنبش ضدترامپ «یک فرصت استثنایی» برای مسلمانان ایجاد کرده تا جایگاه خود را در جامعه آمریکا پیدا کنند.

گفته می‌شود از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده از نوامبر سال گذشته تاکنون گزارش‌های اسلام‌هراسی، حملات ضداقلیت‌ها و پناهندگان و مهاجران به شدت زیاد شده است. بر اساس آمار جمع آوری شده توسط «مرکز حقوقی فقر جنوبی» که شدت و میزان جرایم نفرت محور را ارزیابی می‌کند، در 9 ماه گذشته وضعیت ضداسلامی و نژادپرستی در آمریکا حتی نسبت به شرایط پس از 9 سپتامبر نیز وخیم‌تر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha