جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هزاران نفر در اعتراض به نژادپرستی به خیابان‌های سانفرانسیسکو ریختند

حوزه/ درحالی که گروه راست افراطی نژادپرستان درشهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا تظاهرات و گردهمایی روز گذشته را لغو کرده بود، اما مخالفان نژادپرستی هم‌چنان به خیابان‌های این شهر ریخته و علیه افراط‌گرایی تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، هزاران نفر در شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا علیه افراط‌گرایان نژادپرست تظاهرات کردند. علی‌رغم اینکه نژادپرستان راست افراطی تظاهرات و گردهمایی روز گذشته را لغو کرده بودند، اما مخالفان نژادپرستی هم‌چنان به خیابان‌ها ریخته و تظاهرات ضدافراط‌گرایی را برگزار کردند.

هزاران نفر از مردم شهر سانفرانسیسکو در پارک میدان آلامو جمع شدند و علی‌رغم اینکه تظاهرات نژادپرستان از قبل لغو شده بود، اعتراض خود را به افراط‌گرایان و حامیان برتری نژاد سفید نشان دادند.

بنیامین سیرا یکی از تظاهرکنندگان در این باره به خبرنگاران گفت: این یک پیروزی برای ما محسوب می‌شود. آن‌ها به این دلیل تظاهرات‌شان را لغو کردند که به قدر کافی نیرو و هوادار نداشتند.

بیانکا هریس یکی از تظاهرکنندگان نیز گفت: سانفرانسیسکو جای نفرت و تعصب نیست. من فکر می‌کنم این یک پیام واقعا قدرتمند است که ما برای آن‌هایی می‌فرستیم که سعی می‌کنند نفرت را ترویج دهند.

عاقبت تظاهرات نژادپرستان

روز جمعه جویی گیبسون رهبر حزب افراط‌گرای «پاترویت پریر» این تظاهرات به اصطلاح آزادی‌خواهانه را از ترس شورش لغو کرده بود. وی گفته بود که این گروه در عوض یک کنفرانس خبری در پارک برگزار خواهد کرد. اما پس از اینکه پلیس حصاری را به دور پارک بسته بود تا هنگام ورود افراد آن‌ها را مورد بازرسی قرار دهد، این گروه کنفرانس خبری خود را نیز در مکان دیگری در پشت درهای بسته برگزار کردند. به گفته رسانه‌های محلی سرانجام این نشست نیز گردهم جمع شدن 10-12 نفر از حامیان به همراه رئیس گروه بوده است که همان نشست نیز به خاطر مداخله معترضان زود خاتمه یافته است.

اد لی شهردار شهر نیز گفته بود: اگر عده ای می‌خواهند در شهر تظاهرات برگزار کنند بهتر است حرف درستی برای گفتن داشته باشند که زندگی مردم را بهتر کند نه اینکه به آن‌ها آسیب بزند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha