پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مادران شهدای فلسطینی

حوزه/ هم اکنون پیکر ۲۴۹ شهید فلسطینی در قبرستان های شماره ای و بدون نام رژیم صهیونیستی مدفون و یا در سردخانه های رژیم اشغالگر محبوس است و خانواده های این شهدا حتی از داشتن یک قبر برای فرزند خود محروم هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» یکی از مصیبت های مردم مسلمان فلسطین که از جانب صهیونیست های اشغالگر و جنایتکار به آنها تحمیل شده مصیبت مصادره پیکر شهدای فلسطینی توسط صهیونیست ها است، به گونه ای که هم اکنون تعداد زیادی از پیکرهای شهدای فلسطینی در قبرستان های شماره ای و بدون نام مدفون و یا در سردخانه های رژیم اشغالگر محبوس است و خانواده های این شهدا حتی از داشتن یک قبر برای فرزند خود محروم هستند.

دوست داریم فرزندان شهید خود را مطابق دین و آیین خود دفن کنیم

مادر شهیدی تصویر فرزندش را به شدت در آغوش گرفته شاید به در آرزوی لحظه ای است که پیکر فرزند شهیدش را ببیند و پیش از آنکه آن را به خاک بسپارد، آن را در آغوش بکشد.

او مادر شهید مهند ابوزور از نابلس است که در سال 2002 در جریان درگیری های مسلحانه با اشغالگران در اردوگاه شمرون به شهادت رسید.

این مادر مصیبت دیده درباره ماجرای شهادت فرزندش می گوید: مهند با نیروهای اشغالگر در اردوگاه درگیر شد و تا آخرین نفس خود مقاومت کرد و آنها پس از آنکه نتوانستند او را بکشند، با هواپیما او را هدف قرار دادند.

وی در ادامه نگاهی به تصویر پسرش کرد و گفت: زمانی که شهید شد 18 سال داشت و آنها پیکر او را ربودند و هنوز نمی دانیم آیا پیکرش در سردخانه است یا در قبرستان های شماره ای؟

مادر شهید مهند ابوزور افزود: ما از مطالبه حق خود ساکت نمی شویم، ما فرزندان خودرا می خواهیم. ما خواهان آزادی در مورد پیکر فرزندان شهید خود هستیم تا آنها را مطابق دین و آیین خود دفن کنیم و در این زمینه تا کنون چند بار شکایت کرده ایم، اما هیچ پاسخی به ما داده نشده است.

وی که نتوانست در برابر حمله اشک خود مقاومت کند ادامه داد: مصادره پیکر شهدا فقط مایه رنج و عذاب مادران است و زیان دیگری برای ما ندارد، زیرا شهید نزد خدای خود است و آنچه با پیکر او انجام می دهند زیانی به حال او ندارد.

اشغالگران صهیونیست پس از شهادت مهند دو برادر او را نیز بازداشت کرده و خانه آنها را در سال 2003 خراب کردند. خانواده مهند خانه جدیدی در همان مکان ساختند اما مادر مهند نتوانست در مکان بزرگ شدن فرزندش زندگی کند و آن خانه را فورخت و به خانه دیگری نقل مکان کرد.

درد مصادره پیکر شهدا با گذر زمان از بین نمی رود

خانم امل عملة دختر شهید عبدالعزیز عواد عملة گفت: درد مصادره پیکر شهدا برای خانواده آنها رنجی در پی دارد که با گذر زمان از بین نمی رود.

وی افزود: پدرم در سال 1970 زمانی که من فقط دوسال داشتم به شهادت رسید.

این دختر شهید ادامه داد: پدرم به همراه تعدای از مهاجران در جریان درگیری با اشغالگران در منطقه الاغوار به شهادت رسید و پیکرهای آنها توسط صهیونیست ها مصادره شد وما حتی از ماجرای شهادت وی هم با خبر نشدیم مگر زمانی که یکی از اسرا سه سال پس از آن آزاد شد و به ما گفت شاهد به شهادت رسیدن پدرم بوده است.

خانم امل ادامه داد: پدرم شهید شده و پیکرش هرجا که باشد و هرگونه که دفن شده باشد، جایگاه او نزد خداوند محفوظ است، اما با تمام این احوال ما از داشتن یک قبر برای پدرم محرومیم و این آرزو را داریم که روزی قبر او را زیارت کنیم و خاک قبر او را در آغوش بکشیم.

وی افزود: پدرم یک فرمانده و مجاهد قوی و استوار بود و بارها با اشغالگران جنگید و تا آخرین روزهای عمرش تحت تعقیب بود و اکنون من از من از مؤسسات حقوق بشر می خواهم برای بازگرداندن پیکر پدرم و سایر شهدا کاری انجام دهند.

پیکر 249 شهید در مصادره صهیونیست ها قرار دارد

از سوی دیگر ساهر صرصور از اعضای مرکز کمک های حقوقی قدس گفت: اشغالگران هم اکنون پیکر بیش از 249 شهید را مصادره کرده و در اختیار دارند و آنها را در قبرستان های شماره دفن کرده و فقط 10 نفر آنها در سردخانه نگهداری می شوند.

وی افزود: بیش از 69 نفر از مسلمانان فلسطین نیز مفقود شده اند که این تعداد یا در جریان درگیری با اشغالگران و یا هنگام ورود به سرزمین های اشغالی 48 مفقود شده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha