شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 مسلمانان انگلستان

حوزه/ یک نظرسنجی مردمی منتشر شده توسط ایندیپندنت نشان داد مردم انگلستان در پی حوادث تروریستی اخیر داعش، نسبت به مسلمانان دچار سوءظن و تردید شده ‌اند و حداقل ۴۲% آنان به مسلمانان بی‌اعتماد شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندنت، نظرسنجی جدید، ترویج بی‌اعتمادی و تفرقه را در جامعه انگلستان پس از حملات تروریستی داعش نشان داد.  یک نظرسنجی جدید از انگلیسی‌ها نشان داده، مردم انگلستان در پی حوادث تروریستی اخیر داعش، بیش از گذشته به مسلمانان ظن و تردید دارند، 42% از مردم به مسلمانان بی‌اعتماد شده و 52% آن‌ها اسلام را تهدید علیه غرب متصور هستند.

براساس این نظرسنجی  برخوردهای بی‌اعتمادی نسبت به مسلمانان در انگلستان بیش از پیش گسترش یافته که این نتیجه حملات تروریستی اخیر داعش به انگلستان بوده است. براساس نظرسنجی پوپولوس که در گزارش کمپین گروه «امید علیه نفرت» منتشر شده، یک چهارم مردم انگلیسی تصور می‌کنند اسلام دین ترویج کننده خشونت است و نسل سالمند در این کشور نیز گرایش بیشتری به تفکرات اسلام‌هراسی از خودشان نشان داده‌اند.

در این مطالعه پرسشنامه‌ای با 140 سئوال از 4 هزار نفر پرسیده شده و سئوالات در خصوص اتفاقات اخیر در انگلستان بوده است. پاسخ‌های داده شده توسط مردم انگلستان نشان داد که هر چند جامعه انگلیس همچنان پذیرای تنوع جمعیتی می‌باشد، اما خروج این کشور از اتحادیه اروپا «برگزیت» سبب شده انگلستان بیش از گذشته به تفرقه و جدایی دچار شده، نگرش نسبت به نژادها و ادیان مختلف از آخرین نظرسنجی مربوط به سال 2011 به طور فزاینده‌ای یک طرفه و ستیزه جویانه گردد.

با این حال نگرش‌ها نسبت به مهاجران و پناهندگان چرخش مثبتی به خود گرفته و بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفته‌اند آن‌ها بر این باور هستند که مهاجرت و پناهندگی برای این کشور مفید و ارزشمند بوده است، این میزان 15% افزایش نسبت به نظرسنجی سال 2011 نشان می‌دهد.

یافته‌های این گزارش انعکاسی از افزایش حملات به اقلیت‌های مسلمان در یک سال گذشته می‌باشند. لازم به ذکر است یک آمارگیری انجام شده اخیر در رابطه با جرایم نفرت محور از جمله تبعیض نژادی و مذهبی پس از برگزیت، نرخ بی‌سابقه‌ای از افزایش این جرایم را در انگلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان داد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha