جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زکات فطره

حوزه/ مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: سال گذشته ۲۶۷ میلیارد تومان زکات را در سطح کشور جمع‌آوری کردیم اما بر اساس ارزیابی‌ها این مبلغ کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت موجود است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» نجفعلی انتظاری ظهر امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن جلسات محراب انجام شد، ضمن تقدیر از اهتمام حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها نسبت به ترویج فرهنگ پرداخت زکات اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم شاهد برنامه‌های متفاوت‌تری در راستای دریافت زکات باشیم.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با اشاره به اینکه شورای عالی زکات اکنون با اجرای برنامه‌های گسترده در سطح کشور در حال رسیدن به جایگاه اصلی خود است، اظهار کرد: از اواسط سال گذشته جلسات خود را به صورت مستمر برگزار کرده و سه کمیته تخصصی را تشکیل داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما در حوزه تبلیغات و سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ‌سازی ماموریت‌های مشخصی را برعهده دارند، اضافه کرد: سال گذشته ۲۶۷ میلیارد تومان زکات را در سطح کشور جمع‌آوری کردیم اما بر اساس ارزیابی‌ها این مبلغ کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت موجود است.

انتظاری با تاکید بر اینکه چشم امید شورای عالی زکات به مشارکت قم و حوزه‌های علمیه این شهر مقدس است، تصریح کرد: اکنون به میزان توان کمیته امداد امام خمینی فعالیت‌ها انجام می‌شود در حالی که اگر از ظرفیت مجموعه‌های مختلف در کنار یکدیگر استفاده کنیم شاهد نتایج بسیار مطلوبی‌تری در شأن زکات خواهیم بود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha