پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با محکوم کردن جنایات کشتار مردم مظلوم میانمار گفتند: ما از دولت های اسلامی بخصوص دولت محترم جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که هر چه زودتر با درایت کامل و مذاکره با سایر دولت های اسلامی، اقدام جدی نموده و به ندای مظلومیت آنان پاسخ مثبت داده و به این حوادث ناگوار پایان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به جنایات وحشیانه دولت میانمار و کشتار مسلمانان، این حوادث دردناک را محکوم نموده و خواستار  اقدام قاطع دولت های اسلامی شدند.

ایشان، با اظهار تاسف از عدم وحدت کشورهای اسلامی، گفتند: اگر کشورهای اسلامی با هم وحدت داشتند، مگر ممکن بود امروز چنین جنایات ددمنشانه ای در میانمار اتفاق بیفتد؟ کشتار مسلمانان مظلوم و بی گناه میانمار توسط دولت آن کشور فقط به جرم اینکه آنها مسلمان هستند، باعث تاثر و تاسف فراوان است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت سکوت سازمان های مدافع حقوق بشر، افزودند: آیا می توان باور کرد که  سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر بخصوص سازمان کنفرانس اسلامی که باید حامی و مدافع حقوق مظلومان و مسلمانان در جهان باشند، اینچنین خوار و زبون گشته و در مقابل قتل عام مردان و زنان و کودکان و جوانان ساکت باشند؟ آیا نباید سازمان کنفرانس اسلامی به واسطه این جنایات هولناک، جلسه فوق العاده تشکیل دهد و با محکوم نمودن این حرکت وحشیانه، تصمیمات قاطعی برای مقابله و پایان دادن به آن اتخاذ کنند؟!

معظم له در ادامه، با اشاره به همدردی ملت شریف ایران با مظلومان جهان افزودند: ملت مسلمان ایران همان طور که برای سایر مظلومان متاثر و اندوهناک است، برای مسلمانان ستمدیده میانمار و آوارگان آنها، اندوه فراوان دارد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه دادند: ما از دولت های اسلامی بخصوص  دولت محترم جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که هر چه زودتر با درایت کامل و مذاکره با سایر دولت های اسلامی، اقدام جدی نموده و به ندای مظلومیت آنان پاسخ مثبت داده و به این حوادث ناگوار پایان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha