جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع-مشهد

حوزه/حجت الاسلام ارفع با اشاره به اجرای طرح نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در ۲۹ کشور جهان، گفت: یکی از اهداف بلند مدت نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی آشنا کردن تمام مردم جهان با بهترین منطق اندیشه و سبک زندگی علوی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، شامگاه دوشنبه در دومین گردهمایی بزرگ نهج البلاغه خوان های استان اصفهان گفت: نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی یک جنبش خود جوش جهانی از طرف مردم بوده است که به لطف خدا و توجهات مردم و همت جوانان با ایمان ما به 29 کشور رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در ۲۹ کشور جهان، گفت: یکی از اهداف بلند مدت نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی آشنا کردن تمام مردم جهان با بهترین منطق اندیشه و سبک زندگی علوی است. ما قصد داریم مشکلات جوامع را یکی پس از دیگری حل کنیم  و به تمام حقایق دست نایافته، دست پیدا کنیم.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با اشاره به فجیع ترین مشکلات پیش روی مردم جهان، تصریح کرد: کشف و تفسیر حکمت های ارزشمند نهج البلاغه ما را با درد های جامعه آشنا می کند،  کسانی که برای فهمیدن درد روزگار خود دغدغه ای دارند بایستی برای فهمیدن و تفسیر نهج البلاغه همت کنند..

وی اضافه کرد: کسی که موفق شود شخصی را از ضلالت و مرگ روحی نجات دهد از هر چه تاکنون خورشید تابیده است، برایش بهتر است،  انسانی می تواند روشنایی بخش باشد که خود روشن و آگاه باشد و با آگاهی هر چه تمام گوش دل افراد را باز کند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با تاکید بر حکمت های ارزشمند نهج البلاغه، بیان کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند، هر کس، هر جا، در هر زمانی بمیرد مرا جلوی جشم خود خواهد دید، فاصله بین خواندن و تفسیر نهج البلاغه را یکبار برای همیشه مشخص کنیم و بدانیم که با تفسیر هر خط از این کتاب ارزشمند هزاران درب باز خواهد شد.

*مخاطب حکمت های نهج البلاغه  تمام مردم جهان اند

وی با اشاره به حکمت 147 نهج البلاغه درباره یکی از اصحاب حضرت علی اظهار کرد: حضرت علی(ع) در این باب با دوست نزدیک خود، کمیل گفت و گو می کند و به او می فرمایند« ای کمیل به خانواده ات بیاموز که روزها در کسب بزرگواری و شب ها در رفع نیاز مردم کوشا باشند. ای کمیل بدان که جای تو گوشه محراب و سجاده نیست و تو برای حل درد های مردم گمارده شده ای.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی تصریح کرد: مخاطب حکمت های این کتاب ارزشمند تمام مردم جهان اند و کمترین کار برای ما دعا و نیایش های شبانه و تضرع به درگاه خداوند برای فرستادن منجی عالم بشریت است.

کارشناس دینی با تاکید بر حکمت 47 نهج البلاغه، خاطرنشان کرد: این سخن ارزشمند در ثانیه های آخر عمر آن حضرت گفته شده است و وصیت ایشان به امام حسن(ع) و حسین(ع) و تمام فرزندان و کسانی است که این نامه را می خوانند، حضرت علی  فرموده اند، تا هستید و جان در بدن دارید دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.

وی در ادامه افزود:  ما شبکه ای چند میلیونی نهج البلاغه خوانی در تمام جهان گسترانده ایم و اولین و مهم ترین اساس این کار برای ما این است که اکثریت را با تمام سواد و سلیقه و مذهب با خود همراه کنیم، ما برای حضرت علی(ع) لشکرها و سرهنگ ها ساخته ایم تا هدایت جمعی را در دست بگیرند و برای این کار از خود شروع کردیم و دیگران را با خود همراه کردیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع عنوان کرد: تاکنون 2هزار نهج البلاغه به افغانستان ارسال کرده ایم که بزرگان افغان و تحصیل کرده های افغانی و اهل سنت شیفته این کتاب شده اند.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در پایان  تاکید کرد: علی(ع) به طور مستقیم به نقطه های فطرت انسان ها اشاره دارد، اگر سخن علی(ع) گسترده می شد این همه خون ریزی و مظلوم کشی نداشتیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha